امضای سند در خصوص همکاری های امنیتی ایران و ازبکستان در ناشکند

© Fotolia / Emkaplinساختمان مجلس ازبکستان
ساختمان مجلس ازبکستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.03.2022
اشتراک
سند ترتیبات تشکیل کمیسیون امنیتی مشترک میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ازبکستان در تاشکند پایتخت این کشور به امضاء رسید.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، صبح امروز (چهارشنبه) و در اولین روز از سفر رسمی دریابان "علی شمخانی" ، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به ازبکستان، سند ترتیبات تشکیل کمیسیون امنیتی مشترک میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ازبکستان در تاشکند پایتخت این کشور از سوی دبیران شورای امنیت ملی دو کشور به امضاء رسید.
این سند که از سوی دولت ازبکستان توسط "ویکتور محمود اف" مشاور امنیت ملی رئیس جمهور این کشور به امضاء رسیده زمینه‌های همکاری مشترک میان تهران و تاشکند را در خصوص مبارزه با تروریسم، افراط‌گرایی، قاچاق موادمخدر و سایر جرایم سازمان‌یافته فراملی فراهم می‌کند.
بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.01.2022
ازبکستان به توافقنامه بین‌ المللی چابهار ملحق شد
در چارچوب امضاء این سند طیف وسیعی از همکاری‌های اطلاعاتی و امنیتی میان دو کشور صورت می گیرد و جلسات کمیسیون امنیتی مشترک به صورت سالانه برای ارزیابی نتایج همکاری در تهران و تاشکند برگزار می‌شود.
دریابان علی شمخانی در مورد اهمیت امضاء این سند در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: فعال‌سازی ظرفیتهای منطقه‌ای برای ایجاد ثبات پایدار، لازمه توسعه و ارتقاء سیاست همکاری‌های منطقه‌ای در دولت سیزدهم است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала