بورل: اتحادیه اروپا قصد ندارد واردات انرژی از روسیه را ممنوع کند

CC BY 4.0 / Pietro Naj-Oleari / بورل: اتحادیه اروپا قصد ندارد واردات انرژی از روسیه را ممنوع کند
بورل: اتحادیه اروپا قصد ندارد واردات انرژی از روسیه را ممنوع کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.03.2022
اشتراک
رئیس دیپلماسی اروپا جوزپ بورل اعلام نمود که این اتحادیه قصد ممنوعیت واردات انرژی از روسیه به اتحادیه اروپا را ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، رئیس دیپلماسی اروپا جوزپ بورل اعلام نمود که این اتحادیه قصد ممنوعیت واردات انرژی از روسیه به اتحادیه اروپا را ندارد.
از سوی دیگر امروز کاخ سفید اعلام نمود که ایالات متحده سرمایه گذاری های جدید در مجتمع سوخت و انرژی روسیه را ممنوع کرد. تحریم‌ های جدید، علاوه بر ممنوعیت واردات نفت، گاز و زغال سنگ از روسیه، شهروندان آمریکا را از سرمایه‌ گذاری در مجتمع سوخت و انرژی روسیه و تامین مالی شرکت‌ های خارجی که چنین سرمایه ‌گذاری‌ هایی ار انجام می‌دهند، منع می‌ کند.

در بیانیه مطبوعاتی کاخ سفید گفته شده است: "فرمان اجرایی امروز سرمایه گذاری جدید آمریکا در بخش انرژی روسیه را ممنوع می کند.". همچنین گفته شده است: "آمریکایی ها همچنین از مشارکت در تامین مالی و سایر حمایت های شرکت های خارجی که در تولید انرژی در روسیه سرمایه گذاری می کنند، منع خواهند شد.". در این بیانیه اضافه شده است، ممنوعیت واردات نفت خام روسیه، طیف وسیعی از محصولات نفتی، گاز طبیعی مایع و زغال سنگ را شامل می شود.

گفته شده است، سال گذشته آمریکا تقریباً 700 هزار بشکه نفت و فرآورده های نفتی در روز از روسیه خریداری کرد و ممنوعیت اعلام شده توسط جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به عنوان بخشی از تحریم ها به دلیل عملیات نظامی در اوکراین، مسکو را از "میلیاردها دلار" حاصله از صاحبان خودروهای آمریکایی و سایر مصرف کنندگان محروم خواهد کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала