کرملین: پوتین به مکرون از جزئیات تحریکات سازماندهی شده توسط رادیکال های اوکراینی گفت

© Sputnik / Falin /  مراجعه به بانک تصاویر کرملین: پوتین به مکرون از جزئیات تحریکات سازماندهی شده توسط رادیکال های اوکراینی گفت
کرملین: پوتین به مکرون از جزئیات تحریکات سازماندهی شده توسط رادیکال های اوکراینی گفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.03.2022
اشتراک
رئیس جمهور روسیه در گفتگوی تلفنی با همتای فرانسوی خود ابراز داشت: ایمنی فیزیکی و هسته ای نیروگاه زاپاریژیه به طور قابل اعتمادی محافظت می شود.
به گزارش اسپوتنیک، روز یکشنبه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، در گفتگوی تلفنی که به ابتکار طرف فرانسوی انجام شد به امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه، درباره وضعیت فیزیکی و هسته ای نیروگاه زاپاریژیه اطلاع داد.
سرویس مطبوعاتی کرملین گزارش داد: پوتین در پاسخ به نگرانی مکرون در مورد وضعیت نیروگاه های هسته ای در خاک اوکراین، در مورد اقدامات تحریک آمیز سازماندهی شده توسط رادیکال های اوکراینی در منطقه نیروگاه اتمی زاپاریژیه با مشارکت یک گروه خرابکار، به تفصیل اطلاع داد. تلاش برای واگذاری مسئولیت این حادثه به ارتش روسیه بخشی از یک کمپین تبلیغاتی بدبینانه است.
عملیات ویژه روسیه به موقع بود و جان صدها هزار نفر را در کریمه و دونباس نجات داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.03.2022
عملیات ویژه روسیه به موقع بود و جان صدها هزار نفر را در کریمه و دونباس نجات داد
کاخ کرملین تاکید کرد: نیروهای روسیه با همکاری واحد امنیتی اوکراین و پرسنل، به اطمینان از عملکرد نیروگاه هسته‌ ای در حالت عادی ادامه می‌دهند، پس‌ زمینه رادیواکتیو طبیعی باقی می‌ماند - همه این حقایق به طور رسمی توسط آژانس تایید شده است.
در بیانیه آمده است: ایمنی فیزیکی و هسته‌ای نیروگاه به خوبی محافظت می‌شود. نیروهای مسلح روسیه همچنین نیروگاه هسته ای چرنوبیل را کنترل می کنند.
پس از گفتگوی پوتین و مکرون، در این پیام آمده است: همه اینها به منظور حذف احتمال تحریکات مملو از پیامدهای فاجعه بار توسط نئونازی‌ ها یا تروریست‌ های اوکراینی انجام می‌شود.
روسیه بامداد روز پنجشنبه ۲۴ فوریه عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هدف آن را حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته اند نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که نازی زدایی و غیرنظامی سازی اوکراین انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول جنایت های خونین علیه غیرنظامیان در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
به گفته وزارت دفاع فدراسیون روسیه، نیروهای مسلح فقط به زیرساخت های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می کنند، هیچ چیز جمعیت غیرنظامی را تهدید نمی کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала