پوتین: تعلیق عملیات ویژه با توقف نبرد از سوى کی یف انجام می شود

© Sputnik / Sergey Guneevپوتین: تعلیق عملیات ویژه با توقف نبرد از سوى کی یف انجام می شود
پوتین: تعلیق عملیات ویژه با توقف نبرد از سوى کی یف انجام می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.03.2022
اشتراک
رئیس جمهور فدراسیون روسیه اعلام کرد: تعلیق عملیات ویژه تنها در صورتی امکان پذیر است که کی یف نبردش را متوقف کند.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه، در گفتگو با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت: تعلیق عملیات ویژه حفاظت از دونباس تنها در صورتی امکان پذیر است که کی یف جنگ را متوقف کند و خواسته های روسیه را برآورده کند.
رهبر روسیه آمادگی مسکو برای گفتگو با مقامات اوکراینی و شرکای خارجی را تایید کرد. در عین حال، او توجه اردوغان را به بیهودگی تلاش های کی یف برای طولانی کردن مذاکرات جلب کرد.
پوتین همچنین ابراز امیدواری کرد که در نشست جدید، مذاکره کنندگان اوکراینی "رویکرد سازنده تری" را نشان دهند که به طور کامل واقعیت های در حال ظهور را در نظر بگیرد.
رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: نیروهای مسلح روسیه هر کاری که ممکن است برای نجات جان مردم و تضمین امنیت غیرنظامیان انجام می دهند، حملات دقیق منحصراً به زیرساخت های نظامی وارد می شود.
آنچه عقاب پیر به دنبال آن است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.03.2022
گزارش و تحلیل
آنچه عقاب پیر به دنبال آن است
به گفته وی، اقدامات تشکیلات ناسیونالیست، نئونازی که به گلوله باران شدید دونباس ادامه می دهند با ظلم و بدبینی خاصی متمایز می شود. رئیس دولت افزود که رادیکال ها از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند، از جمله خارجی هایی که در واقع به گروگان گرفته می شوند.
رهبر ترکیه نیز به نوبه خود آمادگی خود را برای کمک به حل و فصل صلح آمیز در اوکراین ابراز کرد. به گفته رئیس جمهور ترکیه، او ارتباط خود را با کی یف و سایر کشورها حفظ کرده و به تلاش ها برای "برگزاری مذاکرات جامع و دستیابی به نتایج" ادامه خواهد داد.
همانطور که در کرملین اشاره شد، اردوغان از کمپین تبعیض آمیز علیه فرهنگ روسیه و شخصیت های آن انتقاد کرد که در غرب در حال افزایش است.
پوتین در پاسخ، آمادگی طرف روسی را برای تسهیل تخلیه امن شهروندان ترکیه از مناطقی که درگیری در آن جریان دارد، تایید کرد.
روسیه بامداد روز پنجشنبه ۲۴ فوریه عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هدف آن را حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته اند نامید. به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که نازی زدایی و غیرنظامی سازی اوکراین انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول جنایت های خونین علیه غیرنظامیان در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
به گفته وزارت دفاع فدراسیون روسیه، نیروهای مسلح فقط به زیرساخت های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می کنند، هیچ چیز جمعیت غیرنظامی را تهدید نمی کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала