هشدار روسیه در ارائه فرودگاه های نظامی خارجی به کی یف

© AFP 2023 / Sergei Supinskyجنگنده های اوکراینی
جنگنده های اوکراینی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.03.2022
اشتراک
نماینده رسمی وزارت دفاع روسیه، اذعان کرد: روسیه ارائه فرودگاه های نظامی به کی‌یف را به عنوان دخالت در درگیری در نظر خواهد گرفت.
به گزارش اسپوتنیک، سرلشکر ایگور کوناشنکوف نماینده رسمی وزارت دفاع روسیه گفت: استفاده از شبکه فرودگاهی کشورهای همسایه برای استقرار هوانوردی نظامی اوکراین و استفاده متعاقب آن علیه نیروهای مسلح روسیه را می توان به عنوان دخالت این کشورها در یک درگیری مسلحانه تلقی کرد.
کوناشنکوف تصریح کرد: عملاً تمام هواپیماهای آماده جنگ رژیم کی یف منهدم شده اند. در عین حال، ما به طور قابل اعتمادی از هواپیماهای جنگی اوکراینی که قبلاً به رومانی و سایر کشورهای مرزی پرواز می کردند آگاه هستیم. لطفا توجه داشته باشید که استفاده از شبکه فرودگاهی این کشورها برای استقرار نیروی هوایی نظامی اوکراین و استفاده بعدی علیه نیروهای مسلح روسیه می تواند به عنوان مشارکت این کشورها در یک درگیری مسلحانه تلقی شود.
کرملین: پوتین به مکرون از جزئیات تحریکات سازماندهی شده توسط رادیکال های اوکراینی گفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.03.2022
کرملین: پوتین به مکرون از جزئیات تحریکات سازماندهی شده توسط رادیکال های اوکراینی گفت
روسیه بامداد روز پنجشنبه ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "غیر نازی سازی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
به گفته وزارت دفاع فدراسیون روسیه، نیروهای مسلح فقط به زیرساخت های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می کنند، هیچ چیز جمعیت غیرنظامی را تهدید نمی کند. با حمایت نیروهای مسلح فدراسیون روسیه، گروه های نظامی جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک در حال توسعه یک حمله هستند.
رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: صحبتی از اشغال اوکراین نیست. صبح روز دوشنبه بیش از ۱.۱ هزار شی مورد اصابت قرار گرفت: فرودگاه ها، پست های فرماندهی، ایستگاه های رادار و غیره. قلمرو اطراف نیروگاه های هسته ای چرنوبیل و زاپاروژیه (در حال فعالیت) تحت کنترل در آمد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала