چگونه تصمیمات آژانس انرژی اتمی اتخاذ می‌شوند؟

© AP Photo / Ronald Zakواکنش ایران به درخواست آمریکا برای برگزاری نشست اضطراری آژانس انرژی اتمی
واکنش ایران به درخواست آمریکا برای برگزاری نشست اضطراری آژانس انرژی اتمی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.03.2022
اشتراک
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران: نفوذ سیاسی و لابی‌گری نباید بر تصمیمات آژانس انرژی اتمی اثر کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "مهر"، محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد آنچه مهم است و بر آن تاکید داریم این است که مسائل در روال طبیعی و در چارچوب مقرراتی انجام شود و هیچ نفوذ سیاسی و لابی‌گری و دخالتی در مسیر تصمیمات آژانس نباشد.
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران ظهر روز 5مارچ (شنبه) در نشست خبری مشترک با رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی گفت: "به این جمع‌بندی رسیده‌ایم که آنچه قرار است میان آژانس انرژی اتمی و سازمان انرژی اتمی رد و بدل شود حداکثر تا خرداد انجام شود.
آنچه برای ما و آژانس انرژی اتمی مهم است و بر آن تاکید داریم این است که این مسائل در روال طبیعی و در چارچوب مقرراتی خود انجام شود و هیچ گونه نفوذ سیاسی و لابی‌گری و دخالتی که در تصمیمات آژانس تأثیر بگذارد، نباید در این مسیر راه پیدا کند. این مسیر باید کاملاً حرفه‌ای با رفتاری در چارچوب روابط آژانس دنبال شود.
هشدار جمهوری خواهان آمریکا به بایدن: هر توافق با ایران بدون موافقت کنگره به سرنوشت برجام دچار می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.02.2022
هشدار جمهوری خواهان آمریکا به بایدن: هر توافق با ایران بدون موافقت کنگره به سرنوشت برجام دچار می شود
بسیار خوش‌بین هستیم که نفوذهایی که دشمنان در راه توسعه کشور ایجاد کردند، رفع شده است و اقدامات موجب پیشرفت حرکت هسته‌ای ایران شود، نمونه بارز آن اقدامات رژیم صهیونیستی و ترور دانشمندان هسته‌ای بوده است. باید مسیر جدید و تعاملات جدید با آژانس را پایه‌گذاری کنیم تا موجب توسعه بخشیدن صنعت هسته‌ای ایران شود چراکه ایران برای توسعه فناوری هسته‌ای خود برنامه بلندمدتی دارد و امیدواریم که روند توسعه همکاری‌ها یک روند طبیعی و کاملاً غیر سیاسی و حرفه‌ای باشد که ملت ما بتوانند تأثیرات آن را در زندگی خود مشاهده کنند.
فلسفه وجودی "برجام" و مذاکرات برای رفع اتهامات است. در این مقطع، مذاکرات وین در مراحل پایانی است و یکی از خطوط قرمز ایران این است که موارد ادعایی برای همیشه بسته شود و بیش از این مزاحمت برای مردم ایران ایجاد نکند. براساس توافقی که بین ما و آژانس حاصل شده است، اگر کسی مزاحمتی سر راه ما ایجاد کند اختیار داریم از ابزارهای خود استفاده کنیم".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала