گزارش و تحلیل

محدودیت های اپل علیه روسیه و تجربیات ایرانیان برای غلبه بر این محدودیت ها

© AP Photo / Andy Wongآیا آیفون تاشو به معرض فروش گذاشته خواهد شد؟
آیا آیفون تاشو به معرض فروش گذاشته خواهد شد؟  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.03.2022
اشتراک
با اعمال تحریم های شرکت اپل علیه روسیه، کاربران روس با مشکلاتی روبرو می شوند که در ایران نیز پیش از این با آنها مواجه بوده.
اسپوتنیک - شرکت اپل در پس‌ زمینه سیاست تحریم‌های آمریکا علیه روسیه به دلیل حوادث اوکراین، تحویل تجهیزات به روسیه را متوقف کرد و سیستم پرداخت Apple Pay و همچنین سرویس برخی از برنامه‌ ها را مسدود کرد. ایران که در شرایط مشابهی قرار گرفته بود، چگونه زیر سایه این تحریم ها ایستادگی کرد و با این مشکلات مبارزه کردند.
محمد رضا ازلی، موسس وب سایت "تکراسا" محقق فضای آنلاین در این خصوص با خبرگزاری اسپوتنیک به گفتگو پرداخت.
شرکت اپل با تحریم روسیه، پله پله شروع به مسدود کردن بخش مختلف می کند. ولی روشی که در ایران پیش گرفته شده بود، اینگونه بود که سعی می شد اپل را دور بزنند و اپلیکیشن ها توسط برخی شرکت های واسط فعال می کردند که امکان داشت که سالی یکبار مجددا بسته شوند.
در روسیه نیز ممکن است اپل استورهایی بوجود بیاید که خلاف مقررات اپل است ولی در کشورهایی مثل ایران و چین وجود دارد و یکسری اشخاص اقدام به نوشتن برنامه اپل استور برای اپل می کنند و به عنوان یک "مارکت اپ" می شود که اپلیکیشن ها را در آن قرار می دهند. معمولا این شرکت ها هرز چند گاهی با مشکلاتی مواجه می شوند.
دانلود اپلیکیشن های راشا تودی و اسپوتنیک در اپل استور در خارج از روسیه از دسترس خارج شد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.03.2022
دانلود اپلیکیشن های راشا تودی و اسپوتنیک در اپل استور در خارج از روسیه از دسترس خارج شد
اما پدیده جدیدی که اخیرا در حال رخ دادن است، این است که اپلیکیشن ها را روی "پی دبلیو ای" پیاده می کنند و سعی شده که بسیار شبیه اپلیکیشن های واقعی پیاده کنند و شرکت های بزرگی که در ایران هستند و کاربران زیاد دارند، از این روش استفاده می کنند و ریسک این مشکل که اپل از وجود آنها مطلع شود و اقدام به بستن آنها بکند، بسیار پایینتر است. این روشی است که در ایران پیش گرفته شده. همچنین این امکان وجود دارد که مردم به دلایل مختلف کمتر به دنبال محصولات اپل بروند، که این پدیده در ایران رخ داد، به این دلیل که هم آمریکا در حال دچار شده به تورم است و در نتیجه محصولات اپل گران تر خواهد شد و در کل قدرت خرید مردم کمتر می شود و همانند اتفاقی که در ایران رخ داد، یک قشر خاص به دنبال خرید محصولات اپل هستند و هر کسی قادر به خرید این محصولات نیستند. ولی اکثر جامعه به سمت "اندروید" می روند به این دلیل که در شرایط اقتصادی موجود برای آنها به صرفه تر خواهد بود و شرکت ها سعی می کنند برای توسعه اپلیکیشن های "ای او اس" هزینه نکنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала