قبل از عملیات ویژه چه تعداد سلاح وارد اوکراین شده است؟

© Sputnik / Kirill Kallinikovوزارت خارجه روسیه: آمریکا هنوز چیزی در باره شرکت یا عدم شرکت خود در مذاکرات آستانه نگفته است
وزارت خارجه روسیه: آمریکا هنوز چیزی در باره شرکت یا عدم شرکت خود در مذاکرات آستانه نگفته است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.03.2022
اشتراک
وزارت خارجه روسیه: حتی قبل از شروع عملیات نظامی روسیه در اوکراین، تقریبا 50 هواپیمای ترابری نظامی از ایالات متحده، بریتانیا و سایر کشورها تسلیحات را به اوکراین رساندند.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد طی یک ماه گذشته، اوکراین 2000 تن سلاح مدرن، مهمات و تجهیزات حفاظتی دریافت کرده است، لندن همچنین بیش از 2000 سلاح ضد تانک را به کی‌یف منتقل کرده است.
در یک ماه و نیم اول سال 2022 (قبل از شروع عملیات ویژه)، تقریبا 50 هواپیمای ترابری نظامی از کشورهای مختلف- ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، کانادا، لهستان، لیتوانی در اوکراین فرود آمدند.
زاخارووا در کانال تلگرام خود نوشت: در بیانیه مشترک رزنیکوف وزیر دفاع اوکراین و رئیس نیروهای مسلح زالوژنی در تاریخ 14 فوریه، خاطرنشان شده است که اوکراین طی ماه گذشته 2000 تن سلاح، مهمات و تجهیزات حفاظتی مدرن دریافت کرده است.
پوتین به طور مفصل درباره واکسیناسیون خود صحبت کرد + فیلم  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.03.2022
پوتین: استقرار احتمالی سلاح هسته‌ای در اوکراین آینده این کشور را زیر سوال می‌برد
وی افزود: "بریتانیا به تازگی تعداد پرسنل نظامی خود را در اروپای شرقی به عنوان بخشی از حضور تهاجمی ناتو افزایش داده است. اخیراً لندن بیش از 2000 سلاح ضد تانک را به کی‌یف منتقل کرده است".
زاخارووا همچنین خاطرنشان کرد که آلمان قرار است بیش از 2000 سامانه موشکی ضد هوایی قابل حمل Strela-2 را که قبلا متعلق به آلمان شرقی بود و همچنین 500 سامانه موشکی ضد هوایی قابل حمل "استینگر" را به اوکراین بفرستد.
زاخاروف گفت: "علاوه بر این، برلین یک هزار نارنجک انداز ضد تانک "Panzerfaust " و همچنین 14 خودروی زرهی ارائه خواهد کرد. هلند قصد دارد 200 دستگاه استینگر و 50 نارنجک انداز ضد تانک Panzerfaust و اسلواکی سلاح هایی به ارزش 4.4 میلیون یورو را به اوکراین انتقال دهد".
به گفته وی، سوئد، فنلاند و اتریش نیز آمادگی خود را برای کمک به کی یف اعلام کرده اند. استکهلم قصد دارد 5 هزار واحد سلاح ضد تانک، واکی تاکی، کلاه ایمنی و زره بدن را تامین کند. هلسینکی - 2.5 هزار تفنگ، کارتریج رزمی و زره پوش.
زاخارووا اعلام کرد که کانبرا 75 میلیون دلار کمک رزرو کرده است که 50 میلیون دلار آن برای خرید تسلیحات استفاده خواهد شد. وی در پایان گفت: "غرب عملاً اجرای توافق‌های مینسک از سوی کی‌یف را اینچنین می بیند".
چرا دیدار ویدیویی نمایندگان پارلمان های آلمان و ایران بطور ناگهانی لغو شد؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.03.2022
آلمان تسلیحات جدید به اوکراین ارسال می کند
گفتنی است، در 21 فوریه، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، فرمان‌هایی را امضا کرد که در آن جمهوری‌های دونتسک و لوگانسک را که در سال 2014 استقلال خود را از کیف اعلام کرده بودند، به رسمیت شناخت و در 24 فوریه، روسیه عملیات نظامی ویژه را برای غیرنظامی کردن اوکراین آغاز کرد.
پوتین خطاب به شهروندان خود گفت که شرایط "نیازمند اقدام قاطع و فوری" است، زیرا جمهوری‌های دونباس درخواست کمک کرده‌اند. به گفته رهبر روسیه، تمام مسئولیت این خونریزی بر عهده وجدان رژیم حاکم بر اوکراین خواهد بود.
دیرتر، وزارت دفاع روسیه تأکید کرد که نیروهای مسلح روسیه هیچ حمله ای به شهرهای اوکراین انجام نمی دهند. زیرساخت های نظامی با سلاح های بسیار دقیق از کار می افتند. به گفته این وزارت دفاع روسیه، جمعیت غیرنظامی در خطر نیست.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала