اعلام آتش بس موقت از سوی روسیه برای خروج غیر نظامیان از دو شهر در اوکراین

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر اعلام آتش بس موقت از سوی روسیه برای خروج غیر نظامیان از دو شهر در اوکراین
اعلام آتش بس موقت از سوی روسیه برای خروج غیر نظامیان از دو شهر در اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.03.2022
اشتراک
وزارت دفاع فدراسیون روسیه اعلام کرد طرف روسی امروز، از ساعت 10 صبح به وقت مسکو (10 و 30 دقیقه به وقت تهران) برای خروج افزاد غیر نظامی از دو شهر در اوکراین آتش بس اعلام می کند.
به گزارش اسپوتنیک، آتش بس برقرار و کریدورهای بشردوستانه برای خروج غیرنظامیان از نقاط مسکونی ماریوپل و ولنوواخا در اوکراین باز می شود.
24 فوریه، روسیه عملیات نظامی ویژه ای را برای دفاع از جمهوری های دونباس که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته بود، آغاز کرد.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی است.
سقوط هواپیمای میگ 29 در دریای خزر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.03.2022
اسلواکی از واگذاری هواپیماهای جنگنده خود به اوکراین خودداری کرد
وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که این عملیات تنها زیرساخت های نظامی اوکراین را با تسلیحات با دقت بالا هدف قرار می دهد.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
علاوه بر این، غرب کمپین سانسوری را علیه رسانه‌ های خارجی زبان روسی به دلیل درگیری در اوکراین به راه انداخته است، وب‌ سایت‌ها و برنامه‌ ها را مسدود کرده و دسترسی به اسپوتنیک و آرتی را در یوتیوب، فیس‌بوک، توییتر و دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مسدود یا محدود کرده است.
ایالات متحده و متحدانش همچنین قول داده اند که کمک های نظامی و ارسال سلاح های مرگبار به اوکراین را افزایش دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала