سخنرانی پوتین در شورای امنیت در باره اوکراین

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.03.2022
اشتراک
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در جلسه شورای امنیت درباره پیشرفت عملیات ویژه در اوکراین صحبت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در نشست شورای امنیت درباره پیشرفت عملیات ویژه در اوکراین صحبت کرد.
ولادیمیر پوتین گفت: "در طی یک عملیات ویژه برای غیرنظامی کردن و "نازی زدایی" اوکراین، نظامیان روسی خط دفاعی را در منطقه ولنوواخا، که ملی‌گرایان تقریباً هشت سال در حال تقویت آن بودند، شکستند.
سربازان و افسران شجاعانه و با درک کامل حقانیت خود عمل می کنندو با وجود جراحات به انجام وظیفه خود ادامه می دهند.
در این میان، ملی گرایان و مزدوران خارجی در اوکراین از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند".
ولادیمیر پوتین در ادامه گفت: «عملیات نظامی در اوکراین طبق برنامه پیش می رود، وظایف تعیین شده با موفقیت حل می شوند».
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت که ملی گراها خارجی ها را "گوشت دم توپ" می کنند و مانند سپر انسانی پشت مردم خود پنهان می شوند.
لاوروف شرط دوستی روسیه با غرب را اعلام کرد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.03.2022
لاوروف: موضوع جنگ هسته ای توسط روسیه مطرح نمی شود
ولادیمیر پوتین در ادامه افزود: "سربازان و افسران روسیه بدون استثنا در تمام مناطق درگیری کریدورهایی را ایجاد کردند، حمل و نقل را بشکلی تأمین کرده اند تا غیرنظامیان، شهروندان خارجی این فرصت را داشته باشند که به مکان‌های امن بروند، اما ملی گراها اجازه خروج آنها را نمی دهند.
علاوه بر این، آنها اکنون به شهروندان خارجی دستور می دهند که به مقامات حکومتی کشور خود مراجعه کنند و آنها نیز به نوبه خود باید به وزارت خارجه اوکراین مراجعه کنند.
در واقع، عملا مردمرا "گوشت دم توپ" می کنند. نئونازی ها با مردم خود حتی بدتر رفتار می کنند، همانطور که قبلاً گفتم از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند.
گفتنی است، روسیه بامداد روز پنجشنبه 24 فوریه عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هدف آن را حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته اند نامید. به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که نازی زدایی و غیرنظامی سازی اوکراین انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول جنایت های خونین علیه غیرنظامیان در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند. به گفته وزارت دفاع فدراسیون روسیه، نیروهای مسلح فقط به زیرساخت های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می کنند، هیچ چیز جمعیت غیرنظامی را تهدید نمی کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала