وزارت دفاع روسیه: ارتش روسیه کنترل کامل خرسون را به دست گرفتند

© Photo / Ministry of Defence of the Russian Federationوزارت دفاع روسیه: ارتش روسیه کنترل کامل خرسون را به دست گرفتند
وزارت دفاع روسیه: ارتش روسیه کنترل کامل خرسون را به دست گرفتند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.03.2022
اشتراک
سخنگوی وزارت دفاع روسیه، اعلام کرد: نیروهای مسلح روسیه کنترل کامل شهر خرسون اوکراین را به دست گرفته اند.
به گزارش اسپوتنیک، ژنرال ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه، به خبرنگاران گفت: یگان های نیروهای مسلح روسیه کنترل کامل مرکز منطقه ای خرسون را به دست گرفته اند.
کوناشنکوف در ادامه تصریح کرد: زیرساخت‌های عمرانی، تسهیلات پشتیبانی زندگی و حمل‌ و نقل شهری به صورت روزانه فعالیت می‌کنند. شهر کمبود مواد غذایی و کالاهای ضروری را تجربه نمی‌کند.
وی تاکید کرد: مذاکرات بین فرماندهی روسیه، اداره شهر و منطقه برای رسیدگی به مسائل مربوط به حفظ عملکرد زیرساخت‌های اجتماعی، تضمین نظم و قانون و امنیت مردم ادامه دارد.
تحریم‌ های غرب ضد پوتین به جایی نمی رسد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.03.2022
تحریم‌ های غرب ضد پوتین به جایی نمی رسد
همچنین، نیروهای هوانوردی عملیاتی - تاکتیکی و ارتش نیروهای هوافضای روسیه حمله هوایی گسترده ای را به زیرساخت های نظامی اوکراین انجام دادند و ۶۷ تاسیسات را مورد اصابت قرار دادند.
در اوایل فوریه، روسیه عملیات نظامی ویژه ای را برای ارائه حفاظت از جمهوری های دونباس که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته بود، آغاز کرد.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی است.
وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که این عملیات تنها زیرساخت های نظامی اوکراین را با تسلیحات با دقت بالا هدف قرار می دهد.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
علاوه بر این، غرب کمپین سانسوری را علیه رسانه‌ های خارجی زبان روسی به دلیل درگیری در اوکراین به راه انداخته است، وب‌ سایت‌ها و برنامه‌ ها را مسدود کرده و دسترسی به اسپوتنیک و آرتی را در یوتیوب، فیس‌بوک، توییتر و دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مسدود یا محدود کرده است.
ایالات متحده و متحدانش همچنین قول داده اند که کمک های نظامی و کمک های مرگبار به اوکراین را افزایش دهند.
برای دسترسی به آخرین اخبار ایران و جهان ما را در تلگرام دنبال کنید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала