نام ماده غذایی تشدید کننده بیماری ام اس اعلام شد

© Fotolia / Nitrشیر
شیر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.03.2022
اشتراک
دانشمندان دانشگاه های ارلانگن نورنبرگ و بن در آلمان محصولی را نام بردند که می تواند پیشرفت بیماری ام اس مولتیپل اسکلروزیس را تشدید کند - معلوم شد که این شیر گاو است. یافته های این مطالعه در مجله PNAS شرح داده شده است.
به گزارش اسپوتنیک، در موش ها، پروتئین کازئین موجود در شیر گاو می تواند به لایه بیرونی سلول های عصبی آسیب برساند. برای انجام این کار، کارشناسان کازئین با تقویت کننده را به افراد آزمایش معرفی کردند که باعث ایجاد اختلالات عصبی در حیوانات می شد.
ایجاد روش جدید تشخیص بیماری ام اس توسط دانشمندان روس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.12.2020
ایجاد روش جدید تشخیص بیماری ام اس توسط دانشمندان روس
بررسی دقیق‌تر فرآیند زیر میکروسکوپ آسیب به غلاف میلین پوشاننده رشته‌های عصبی را نشان داد. سپس محققان آنتی بادی های کازئین موش را به بافت مغز انسان اضافه کردند. مشخص شد که آنها در سلول های مسئول تولید میلین در مغز تجمع می یابند.
دانشمندان پیشنهاد می کنند که بیماران در برخی مواقع ممکن است به کازئین حساسیت پیدا کنند. هنگامی که محصولات لبنی تازه مصرف می شوند، سیستم ایمنی بدن آنها شروع به تولید مقدار زیادی آنتی بادی کازئین می کند، در حالی که به غلاف میلین آسیب می رساند. با این حال، شیر فقط در بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس که از جمله به کازئین حساسیت دارند، می تواند این اثر را داشته باشد.
همچنین، پزشکان می گویند، شیر گاو می تواند خطر ابتلا به مولتیپل اسکلروزیس را در افراد سالم افزایش دهد، اما تنها در صورت وجود واکنش آلرژیک. با این حال، حساسیت بیش از حد به کازئین لزوماً منجر به ایجاد بیماری نمی شود، عوامل خطر دیگری نیز مورد نیاز است.
یماری ام اس یا مولتیپل اسکلروزیس نوعی بیماری پیشرونده و تحلیل برنده غلاف میلین سلول‌های عصبی در سیستم عصبی مرکزی است علت بیماری مشخص نیست اما عوامل متعددی از جمله سابقه ابتلا به بیماری‌های عفونی، نقص سیستم ایمنی، استرس و تنیدگی و عوامل محیطی متعدد می‌تواند در ایجاد این بیماری مؤثر باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала