مشاور سابق ریگان: آمریکا و روسیه مانند گذشته به یکدیگر نیاز دارند

© Fotolia / viperagpمشاور سابق ریگان: آمریکا و روسیه مانند گذشته به یکدیگر نیاز دارند
مشاور سابق ریگان: آمریکا و روسیه مانند گذشته به یکدیگر نیاز دارند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.03.2022
اشتراک
مشاور رونالد ریگان رئیس‌ جمهور سابق آمریکا، به اسپوتنیک گفت که ایالات متحده و روسیه در شرایط کنونی جهانی به یکدیگر نیاز دارند.
به گزارش اسپوتنیک، سوزان ماسی نویسنده و محقق آمریکایی درباره روسیه، که مشاور رونالد ریگان رئیس‌ جمهور سابق آمریکا بود، در اواخر دسامبر با فرمان رئیس جمهور ولادیمیر پوتین، شهروندی روسیه را دریافت کرد، گفت: من کاملاً و همیشه مطمئن هستم که روسیه و ایالات متحده هرگز تا این حد به یکدیگر نیاز نداشته اند. شما به ما نیاز دارید، ما به شما نیاز داریم.
وی ابراز امیدواری کرد که هم واشنگتن و هم مسکو بتوانند برای غلبه بر بحران کنونی اوکراین متحد شوند.
او گفت: "امیدوارم. ما می توانیم خیلی خوب با هم کار کنیم و باید کار کنیم."
ماسی اشاره کرد که او یک سیاستمدار نیست و از دلایل واقعی تنش ها در اطراف اوکراین بی خبر است. "ما به اندازه کافی درباره آنچه در حال وقوع است نمی دانیم". ماسی اعتقاد خود را به اهمیت اتحاد بین ایالات متحده و روسیه تأیید کرد.
او افزود: بسیار مهم است که ما راهی برای دور هم جمع شدن پیدا کنیم و به دلیل آنچه اکنون در حال رخ دادن است، این امر مهمتر از همیشه است.
ماسی از سال ۱۹۸۴ تا ۱۹۸۸ به ریگان در مورد روسیه مشاوره داد و نقش مهمی در سال های پایانی جنگ سرد ایفا کرد. او یک ضرب المثل روسی به رئیس جمهور آموزش داد، "اعتماد کن، اما تأیید کن" که او در مذاکرات خلع سلاح هسته ای با اتحاد جماهیر شوروی از آن استفاده کرد.
برای دسترسی به آخرین اخبار ایران و جهان ما را در تلگرام دنبال کنید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала