اختلال در سامانه ایران من برای ثبت پلاک خودرو و مقدمات سفرهای نوروزی +عکس

© Sputnik / Siyavash SobhgahiИранские машины
Иранские машины - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.03.2022
اشتراک
سفرهای نوروزی در ایران با خودروی شخصی مستلزم ثبت پلاک خودرو سامانه "ایران من" و تایید واکسینه شدن است.
به گزارش اسپوتنیک، شرایط سفرهای نوروزی سال ۱۴۰۱ با خودروی شخصی در ایران اعلام شد و بر خلاف دو سال گذشته محدودیت سفرهای نوروزی سراسری نیست. حسین قاسمی، دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در این‌باره گفت: "محدودیت جدید تردد از بیستم اسفندماه اجرا می‌شود و بر این اساس پلاک‌های خودروهایی که در سامانه "ایران من" ثبت ‌نام نکرده و واکسیناسیون آنها تایید نشود در صورت تردد بین جاده‌ای جریمه می‌شوند."
وی عنوان کرد در واقع ملاک ما در مورد محدودیت سفر نوروزی، پلاک خودرو است و با سرنشینان خودرو کاری نداریم. اگر فردی که پلاک خودرو به نامش ثبت نشده باشد، دز دوم یا سوم واکسن خود را هم تزریق نکرده باشد و تردد آن خودرو از سوی دوربین‌ها احصا شود به ازای هر 24 ساعت تردد، یک میلیون تومان جریمه برای پلاکی که به نام آن کد ملی صادر شده در نظر گرفته می‌شود.
اما ماجرای این محدودیت و ثبت در سامانه‌ای که وجود ندارد نیز مورد انتقاد کاربران قرار گرفته است. مرضیه محمودی روزنامه‌نگار، در صفحه توئیتر خود نوشت: "دیشب اعلام کردند خودروها برای سفر نوروزی وارد سامانه "ایران‌ من" شوند و اطلاعات خودرو و واکسیناسیون را ثبت کنند. نکته چیه؟ اصلا سامانه‌ای به اسم "ایران من" وجود نداره! زنگ زدیم پیگیری. میگه از قول ما ننویسید. اما الکی یه چیزی گفتن."
کاربران در واکنش به این خبر نظرات متفاوتی عنوان می‌کنند. این کاربران عنوان می‌کنند در حالیکه سامانه "ایران من" برای کسانی که قصد سفر نوروزی با خودروی شخصی دارند، معرفی شده اما این سامانه وجود ندارد و می‌گویند با اختلال مواجه است و کار نمی‌کند. بسیاری از مردم پس از وارد کردن مشخصات در نهایت نمی‌توانند در این سامانه ثبت نام کنند و جای تاسف دارد که مدیریت در این حد ضعیف انجام می‌شود.
برخی از کاربران معتقدند شرایط در ایران به گونه‌ای است که برای بیشتر موارد جریمه‌ی نقدی در نظر گرفته شده است و گویا دولت قصد دارد از هر راهی جیب مردم را خالی کند. کاربرانی سوالاتی از جمله اینکه اگر پلاک یا خودرو به نامشان نباشد و یا اگر شخصی فقط دو دز واکسن زده باشد مطرح می‌کنند و عنوان می‌کنند همیشه در ایران برای انجام کارها زمان زیادی را تلف کرد و با این حساب بسیاری از مردم برای همین چند روز تعطیلات نوروزی باید کلی وقت و هزینه پرداخت کنند تا از شرایط سفرهای نوروزی امسال برخوردار شوند. کاربرانی نیز عنوان می‌کنند گویا کرونایی در کار نیست و وضعیت رنگی استان‌های ایران سفید است که محدودیتی برای ترددها در نظر گرفته نشده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала