پوشیلین: سرعت عملیات نظامی در اوکراین جلوتر از برنامه است

© Sputnik / Russian Defence Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر پوشیلین: سرعت عملیات نظامی در اوکراین جلوتر از برنامه است
پوشیلین: سرعت عملیات نظامی در اوکراین جلوتر از برنامه است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.03.2022
اشتراک
رئیس جمهوری خلق دونتسک، در مصاحبه ای گفت: سرعت عملیات ویژه با در نظر گرفتن همه آن مؤلفه‌ها، در اوکراین بسیار بالاست.
به گزارش اسپوتنیک، سرعت عملیات ویژه نیروهای جمهوری خلق دونتسک و لوگانسک و نیروهای مسلح فدراسیون روسیه در اوکراین زودتر از موعد مقرر است.
این را روز سه شنبه دنیس پوشیلین رئیس جمهوری خلق دونتسک، در پخش کانال یوتیوبی "ساوالیوف" بیان کرد: سرعت، با در نظر گرفتن همه آن مؤلفه‌ها، بسیار بالاست و ما حتی زودتر از برنامه به جایی می‌رویم.
روسیه بامداد روز پنجشنبه ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید. به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "غیر نازی سازی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
به گفته وزارت دفاع فدراسیون روسیه، نیروهای مسلح فقط به زیرساخت های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می کنند، هیچ چیز جمعیت غیرنظامی را تهدید نمی کند. با حمایت نیروهای مسلح فدراسیون روسیه، گروه های نظامی جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک در حال توسعه یک حمله هستند.
رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: صحبتی از اشغال اوکراین نیست. صبح روز دوشنبه بیش از ۱.۱ هزار شی مورد اصابت قرار گرفت: فرودگاه ها، پست های فرماندهی، ایستگاه های رادار و غیره. قلمرو اطراف نیروگاه های هسته ای چرنوبیل و زاپروژیه (در حال فعالیت) تحت کنترل در آمد. هشت سال بعد، کانال کریمه شمالی رفع انسداد شد و کار برای بازگرداندن آب به کریمه در حال انجام است. تهاجم در چند جهت ادامه دارد، کی یف از سمت غرب مسدود شده است. با این حال، نقشه دقیق مناطق اوکراین که ارتش روسیه در آن فعالیت می کند، هنوز به طور رسمی منتشر نشده است. نیروهای مسلح روسیه به برتری هوایی بر کل اوکراین دست یافتند.
به گفته وزارت دفاع فدراسیون روسیه، کشته و زخمی در میان نیروهای روسی وجود دارد، اما تلفات در میان نیروهای اوکراینی و ملی گرایان چندین برابر است. هنوز آمار دقیقی منتشر نشده است. دپارتمان نظامی روسیه تعدادی از موارد زمین گذاشتن داوطلبانه اسلحه توسط سربازان اوکراینی را گزارش می دهد - امنیت آنها تضمین شده و به خانواده های خود باز می گردند.
در همین حال، نیروهای امنیتی اوکراین در حال استقرار چندین موشک انداز درست در مناطق مسکونی کی یف و سایر شهرهای اوکراین هستند. پوتین آن را یک تاکتیک تروریستی خواند.
برای دسترسی به آخرین اخبار ایران و جهان ما را در تلگرام دنبال کنید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала