کاهش قیمت گوشت منجمد و برنج خارجی

CC BY 4.0 / IRNA / کاهش قیمت گوشت منجمد و برنج خارجی
کاهش قیمت گوشت منجمد و برنج خارجی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.03.2022
اشتراک
قائم مقام معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی از کاهش قیمت گوشت منجمد و برنج خارجی بر اساس تصمیم ستاد تنظیم بازار دولت خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، سعید راد قائم مقام معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی ایران، با اعلام این خبر افزود: روز گذشته تصمیمات خوبی در جلسه تنظیم بازار دولت در حوزه کالاهای اساسی گرفته شد و بحث تامین و عرضه کالاهای اساسی طوری برنامه ریزی شده که هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد. در کالاهای اساسی برای همه استان‌ها سهمیه در نظر گرفته شده و از طریق ادارات کل پشتیبانی امور دام و بازرگانی دولتی در حال تامین و عرضه است.
وی با بیان اینکه رئیس جمهوری همیشه بر ارزان سازی سفره مردم تاکید دارند، افزود: در بحث مرغ و تخم مرغ با قاطعیت اعلام می‌کنیم که آرامترین سال را شاهد هستیم. قیمت مصوب مرغ کیلویی ۳۱ هزار تومان است و ۳۱ هزار تومان بالاترین قیمت عرضه مرغ است. یعنی مرغ گرم از ۲۸ هزار تومان تا ۳۱ هزار تومان عرضه می‌شود. همچنین قیمت مرغ منجمد هم کیلویی ۲۰ هزار تومان است. همچنین در حال برنامه ریزی برای صادرات مرغ و تخم مرغ نیز هستیم.
قائم مقام معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: در مورد برنج نیز در ستاد تنظیم بازار دولت تصمیماتی گرفته شد. قرار است برنج هندی از کیلویی ۲۴ هزار تومان به ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان، برنج پاکستانی از ۲۵ هزار تومان به ۲۰ هزار تومان برسد و برنج تایلندی نیز با قیمت هر کیلو ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه شود.
وی ادامه داد: همچنین قرار است گوشت منجمد گوساله نیز با قیمت هر کیلو ۱۰۰ هزار تومان عرضه شود.
گوشت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.02.2022
عرضه اینترنتی گوشت قرمز در ایران
به گفته این مقام مسئول روغن و شکر با قیمت‌های مصوب قبلی عرضه خواهد شد.
راد که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، خاطرنشان کرد: گوشت گرم گوساله در حال حاضر با قیمت هر کیلو ۱۴۰ هزار تومان به صورت بسته بندی و ۱۲۰ هزار تومان چرخ کرده مخلوط توزیع می‌شود. شرکت پشتیبانی امور دام هم به منظور حمایت از دامداران و تولید اقدام به خرید تضمینی دام سبک و سنگین از دامداران کرده است.
قائم مقام معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در پاسخ به این سوال که آیا وزارت جهاد برای ذخیره سازی و کنترل قیمت اقلام مورد نیاز ماه رمضان هم برنامه دارد؟ اظهار کرد:برای تامین اقلام مورد نیاز ماه رمضان مانند برنج، شکر، روغن و خرما تدابیری اتخاذ شده است. با انجمن خرما و کشاورزان استان‌های خرماخیز جلساتی برگزار کردیم و خرما نیز ذخیره شده است و با قیمت های مناسب در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه توزیع برنج خارجی چگونه می‌تواند قیمت برنج ایرانی را کاهش دهد؟ گفت: امسال به دلیل خشکسالی و کمبود برداشت برنج از اراضی زیر کشت، تولید برنج حدود ۳۰ درصد از سال های قبل کمتر شد. نیاز سالانه کشور به برنج ۳میلیون ۵۰۰ هزار تا ۳میلیون و ۶۰۰ هزار تن است که از این میزان حدود ۲میلیون و۳۰۰ هزار تن از تولید داخل و مابقی از واردات تامین می شود. امسال حدود یک میلیون و۵۰۰ تا یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن برنج برداشت کردیم.
راد در ادامه تشریح کرد: برای مثال در شهریور ماه قیمت برنج هاشمی در گیلان ۳۵ هزار و۳۰۰ تومان و در مازندران ۳۹ هزار تومان بود که این عدد در بهمن ماه به ترتیب به ۶۳ و ۶۶ هزار تومان رسید. وزارت جهاد کشاورزی برای اولین بار در راستای کنترل قیمت برنج نرخ خرده فروشی برنج را اعلام کرد که قیمت برنج فجر و شیرودی و ندا بین ۴۲ تا ۴۵ هزار تومان و برنج عنبر بو ۳۸ هزار تومان تعیین شد.
همچنین این وزارتخانه نیز با توزیع برنج هندی، تایلندی و پاکستانی توانست قیمت برنج ایرانی را در بازار کاهش دهد.
برای دسترسی به آخرین اخبار ایران و جهان ما را در تلگرام دنبال کنید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала