ملی گرایان اوکراینی حدود ۲۰ خودروی سازمان امنیت و همکاری اروپا را توقیف کردند

© REUTERS / Gleb Garanich ملی گرایان اوکراینی حدود ۲۰ خودروی سازمان امنیت و همکاری اروپا را توقیف کردند
ملی گرایان اوکراینی حدود ۲۰ خودروی سازمان امنیت و همکاری اروپا را توقیف کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.03.2022
اشتراک
جمهوری خلق دونتسک از حمله گروه های ملی‌گرای اوکراینی به خودروی مأموریت غیرمسلح غیر نظامی سازمان امنیت و همکاری اروپا خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، جمهوری خلق دونتسک اعلام کرد که بر اساس اطلاعات عملیاتی، تشکل‌های ملی‌گرای اوکراینی با بهره‌گیری از وضعیت در حال تحول در کراماتورسک، حدود بیست دستگاه خودروی مأموریت غیرمسلح غیر نظامی سازمان امنیت و همکاری اروپا را توقیف کردند. سرنوشت اعضای این مأموریت نامعلوم است.
خاطرنشان می شود که این خودروها با علامت خودروی مأموریت غیرمسلح غیر نظامی سازمان امنیت و همکاری اروپا "بی شک برای انجام اقدامات تحریک آمیز علیه کارکنان غیر نظامی سازمان امنیت و همکاری اروپا" و به دنبال آن اتهام نیروی نظامی جمهوری خلق دونتسک مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
روسیه بامداد روز پنجشنبه ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
مقام نظامی دونتسک: ساکنان ماریوپل می توانند شهر را ترک کنند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.03.2022
مقام نظامی دونتسک: ساکنان ماریوپل می توانند شهر را ترک کنند
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "غیر نظامی کردن و غیر نازی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
به گفته وزارت دفاع فدراسیون روسیه، نیروهای مسلح فقط به زیرساخت های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می کنند، هیچ چیز جمعیت غیرنظامی را تهدید نمی کند. با حمایت نیروهای مسلح فدراسیون روسیه، گروه های جمهوری خلق دونتسک و جمهوری خلق لوهانسک در حال توسعه یک حمله هستند.
رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: صحبتی از اشغال اوکراین نیست. صبح روز دوشنبه بیش از ۱.۱ هزار شی مورد اصابت قرار گرفت: فرودگاه ها، پست های فرماندهی، ایستگاه های رادار و غیره. قلمرو اطراف نیروگاه های هسته ای چرنوبیل و زاپروژیه (در حال فعالیت) تحت کنترل در آمد.
هشت سال بعد، کانال کریمه شمالی رفع انسداد شد و کار برای بازگرداندن آب به کریمه در حال انجام است. تهاجم در چند جهت ادامه دارد، کی یف از سمت غرب مسدود شده است. با این حال، نقشه دقیق مناطق اوکراین که ارتش روسیه در آن فعالیت می کند، هنوز به طور رسمی منتشر نشده است.
نیروهای مسلح روسیه به برتری هوایی بر کل اوکراین دست یافتند. به گفته وزارت دفاع فدراسیون روسیه، کشته و زخمی در میان نیروهای روسی وجود دارد، اما تلفات در میان نیروهای اوکراینی و ملی گرایان چندین برابر است. هنوز آمار دقیقی منتشر نشده است. دپارتمان نظامی روسیه تعدادی از موارد زمین گذاشتن داوطلبانه اسلحه توسط سربازان اوکراینی را گزارش می دهد - امنیت آنها تضمین شده و به خانواده های خود باز می گردند.
در همین حال، نیروهای امنیتی اوکراین در حال استقرار چندین موشک انداز درست در مناطق مسکونی کیف و سایر شهرهای اوکراین هستند. پوتین آن را یک تاکتیک تروریستی خواند.
برای دسترسی به آخرین اخبار ایران و جهان ما را در تلگرام دنبال کنید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала