رهبر ایران: طرفدار توقف جنگ در اوکراین هستیم

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / cropped photoرهبر ایران: طرفدار توقف جنگ در اوکراین هستیم
رهبر ایران: طرفدار توقف جنگ در اوکراین هستیم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.03.2022
اشتراک
آیت الله خامنه ای اذعان کرد: اوکراین قربانی سیاست بحران‌ سازی امریکا شده است و البته ما طرفدار توقف جنگ در اوکراین هستیم.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، آیت الله خامنه ای رهبر ایران، در سخنرانی اظهار داشت: به نظر من اوکراین هم قربانی سیاست بحران‌ سازی آمریکاست؛ آمریکا اوکراین را به این نقطه کشاند. آمریکا با ورود در مسائل داخلی آن کشور، راه انداختن اجتماعات علیه دولت‌ها، حرکت مخملی به وجود آوردن، کودتای رنگی درست کردن، حضور سناتورهای آمریکایی در داخل اجتماعات معارضه، این دولت را برداشتن آن دولت را گذاشتن طبعاً به همین جاها منتهی می‌شود.
رئیسی: ایران آماده میانجیگری دیپلماتیک برای بازگشت صلح به اوکراین است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.02.2022
رئیسی: ایران آماده میانجیگری دیپلماتیک برای بازگشت صلح به اوکراین است
ما البته با جنگ و تخریب در هر جای دنیا مخالفیم. این حرف ثابت ماست. ما با کشته شدن مردم، با تخریب زیربناهای ملتها تایید نمی‌کنیم در هر جای دنیا که اتفاق بیفتد. ما مثل غربیها نیستیم که چنانچه بمب را سر کاروان عروسی در افغانستان بیندازند و عروسی را به عزا تبدیل کنند این را مبارزه با تروریسم بدانیم و جنایت نیست. اینها منطق‌ شان این شکلی است. در افغانستان در عراق آمریکا در شرق سوریه چه می‌کند. چرا نفت سوریه و پول ثروت ملی افغانستان را می‌دزدند و غصب می‌کنند؟!
ما در اوکراین طرفدار توقف جنگ هستیم و می‌خواهیم جنگ در آنجا تمام شود منتها علاج هر بحرانی صرفا در صورتی ممکن است که ریشه بحران شناخته شود. ریشه بحران در اوکراین سیاست‌‎ های آمریکا و غربیهاست. اینها ریشه بحران است. اینها را باید شناخت و بر اساس اینها قضاوت و داوری کرد و اگر اهل اقدام بودیم، اقدام کرد.
برای دسترسی به آخرین اخبار ایران و جهان ما را در تلگرام دنبال کنید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала