American Conservative (ایالات متحده): هشدار پوتین توخالی نبود

© Sputnik / Alexey Kudenko /  مراجعه به بانک تصاویر American Conservative (ایالات متحده): هشدار پوتین توخالی نبود
American Conservative (ایالات متحده): هشدار پوتین توخالی نبود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.02.2022
اشتراک
American Conservative : پوتین خواهان جنگ با غرب نیست و دلیل منطقی پایه اقدامات روسیه در اوکراین را تشکیل می دهد.
اسپوتنیک به نقل از این رسانه آمریکایی می نویسد: زمانی که ولادیمیر پوتین از ایالات متحده خواست که اوکراین را از فهرست اعضای آینده ناتو حذف کند، ایالات متحده با حیله گری پاسخ داد که ناتو سیاست "درهای باز" را دنبال می کند.
در بیانیه بخارست ۲۰۰۸، ناتو اوکراین و گرجستان را برای عضویت در ناتو "در صف" قرار داد. پوتین که نتوانست پاسخ قانع کننده ای به خواسته خود دریافت کند، روز پنجشنبه ۲۴ فوریه برای جلوگیری از این اتفاق، "عملیات نظامی ویژه" را آغاز کرد. پوتین دقیقاً همان کاری را انجام داد که در مورد آن هشدار داده بود.
شخصیت رئیس جمهور روسیه اکنون به شدت در ایالات متحده مورد بحث است. به هر حال، می توان به پوتین اعتماد کرد: وقتی او هشدار می دهد، از حرف هایش پیروی می کند.
پوتین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.02.2022
متن پیام ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه خطاب به شهروندان کشور در رابطه با عملیات نظامی دونباس
چند روز پس از آغاز این درگیری، بدترین در اروپا از سال ۱۹۴۵، باید به دو سوال پاسخ داد: چگونه به این نقطه رسیدیم؟ و از اینجا به کجا می رویم؟ چگونه به نقطه‌ای رسیدیم که ایالات متحده، ناتو را به سمت مرزهای روسیه سوق داد و آن را به نقطه‌ای نزدیک کرد که مسکو به جای پذیرش آینده‌ای که غرب برای آن در نظر گرفته بود، تصمیم به انجام یک عملیات ویژه نظامی گرفت؟
در نظر بگیرید: بین سال‌ های۱۹۸۹ و ۱۹۹۱، میخائیل گورباچف ​​اجازه داد تا دیوار برلین خراب شود، آلمان دوباره متحد گردد و همه "مردم تسخیر شده" اروپای شرقی آزاد شوند. او به اتحاد شوروی اجازه داد تا به ۱۵ کشور مستقل تجزیه شود. کمونیسم که از سال ۱۹۱۷ ایدئولوژی حاکم بر کشور بود، اجازه از بین رفتن یافت.
گورباچف ​​با حذف تمام دلایل تقسیم تاریخی جهان از طرف مسکو، جنگ سرد در اروپا را لغو کرد.
پوتین، سرهنگ سابق کا گِ بِ، در سال ۱۹۹۹ پس از حکومت فاجعه بار بوریس یلتسین به قدرت رسید. در همان سال ۱۹۹۹، پوتین به مدت ۷۸ روز شاهد بمباران صربستان توسط آمریکا بود. این کشور واقع در بالکان از لحاظ تاریخی تحت الحمایه روسیه بود.
در همان سال، سه کشور سابق پیمان ورشو، جمهوری چک، مجارستان و لهستان به عضویت ناتو پذیرفته شدند. این سوال مطرح شد که قرار بود این کشورها توسط تسلیحات آمریکایی و ائتلاف ناتو از چه کسانی محافظت شوند؟ پاسخ مستقیم به این سوال در سال ۲۰۰۴ داده شد. ناتو سه جمهوری سابق شوروی لیتوانی، لتونی و استونی و همچنین اسلوونی، اسلواکی، رومانی و بلغارستان را پذیرفت. سه کشور از آنها اعضای سابق پیمان ورشو بودند.
Виды Москвы и Кремля - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.02.2022
گزارش و تحلیل
چرا ملت ها از روسیه پشتیبانی می کنند؟
سپس، در سال ۲۰۰۸، بیانیه بخارست به تصویب رسید که گرجستان و اوکراین را در ردیف عضویت در ناتو قرار داد. در همان سال، گرجستان به اوستیای جنوبی حمله کرد و در آنجا چند صلحبان روسی را کشت. این موضوع ضد حمله پوتین را برانگیخت. روسیه اوستیای جنوبی را آزاد کرد و تا گوری در گرجستان، جایی که استالین متولد شد، پیشروی کرد. روس ها گرجستان را ترک کردند، اما مدافعان اوستیای جنوبی باقی ماندند.
مقامات حاکم آمریکا اعلام کردند که این تجاوز روسیه است. اما بعداً اتحادیه اروپا تحقیقاتی را انجام داد و میخائیل ساکاشویلی، رئیس جمهور گرجستان را به راه انداختن جنگ متهم کرد.
در سال ۲۰۱۴، در اوکراین ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهور طرفدار روسیه که به طور دموکراتیک انتخاب شده بود، برکنار شد و یک رژیم طرفدار غرب جایگزین وی شد. پوتین برای از دست ندادن سواستوپل، پایگاه دریایی تاریخی روسیه، کریمه را گرفت و آن را قلمرو روسیه اعلام کرد. اما تئودور روزولت پاناما را تقریباً به همان شیوه بدون هیچ پشیمانی گرفته بود
همه اینها ما را به امروز می رساند. هر چه در مورد پوتین فکر کنیم، او اصلاً استالین نیست. او میلیون ها نفر را نکشته و مجمع الجزایر گولاگ را خلق نکرده است. و او غیرمنطقی نیست - او جنگی با آمریکا را که برای هر دو طرف مخرب باشد، نمی خواهد.
پوتین یک ملی‌ گرا، میهن‌ پرست، سنت‌ گرا، واقع‌ گرای سرد و بی‌ رحم روسی است که می‌خواهد روسیه را به‌ عنوان قدرت بزرگ و قابل احترامی که در گذشته بوده، حفظ کند و او معتقد است که روسیه می تواند دوباره چنین باشد. اما اگر کشور خویشاوند روسیه، اوکراین بخشی از ناتو شود، اگر گسترش ناتو متوقف نشود، این اتفاق نخواهد افتاد.
کاخ سفید: ناتو تهدیدی برای روسیه ایجاد نمی کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.02.2022
کاخ سفید: ناتو تهدیدی برای روسیه ایجاد نمی کند
ناتو به پیروزی در جنگ سرد علیه کشوری که پوتین در تمام عمرش خدمت کرده است افتخار می کند.
چرا جو بایدن حاضر نیست عضویت اوکراین در ناتو را رد کند، در حالی که تقریباً هر ساعت قول می‌دهد "ما در اوکراین نبرد نخواهیم کرد"؟ از این گذشته، به گفته خود بایدن، "ما آمریکایی ها، به خاطر بقای خود، هرگز نباید جنگ با روسیه را شروع کنیم."
کامنت خوانندگان
Didoer
به یاد داشته باشید زمانی که حمله به خلیج خوک ها آغاز شد، هیچ موشک هسته ای در کوبا وجود نداشت. اگر مدعی هستید که هر کشوری حق تعیین سرنوشت خود را دارد، پس باید اعتراف کنید که ایالات متحده برای چند دهه بسیار بدتر از روسیه رفتار کرده است. آنها در حیاط خلوت خود که در آمریکای مرکزی و جنوبی است، دولت های شیلی و غیره را سرنگون کردند و به پاناما، گرانادا و غیره حمله می نمودند. پس لطفا از ریاکاری دست بردارید!
Anthony Rotz
فکر نمی کنم آمریکا دلیل موجهی برای دخالت در هیچ کدام از کشورها داشته باشد. در مورد عراق، گزارش های مربوط به سلاح های کشتار جمعی نادرست بود. اسد و قذافی مردم را نکشته اند و همه دولت هایی که ما ایجاد کردیم شکست خورده اند، به خصوص در افغانستان.
LexOrandi
اوکراین چه نوع تهدیدی برای روسیه ایجاد می کند؟
wildhalm19
خیلی ساده - موشک های هسته ای ناتو. آیا موافقت می کنید که چین موشک های هسته ای خود را در کانادا قرار دهد؟ مثلا در اتاوا؟
Gio Con
در این "جشن" نفرت علیه روسیه، با پریدن آمریکایی ها بر روی ون "انحصاری" خود، این مقاله یک نفس تازه است.
minsdedmash
بایدن گروگان سیاست جنون آمیز و کوتاه بینانه و جنایتکارانه ایالات متحده است که تمدن بشری را به پایان خواهد رساند.
Dodo
دولت بایدن انتظار دارد که این درگیری هجوم سرمایه برای ایالات متحده را به همراه داشته باشد و کنترل آمریکا بر اروپا، به ویژه آلمان و فرانسه را تقویت کند. اما به یاد داشته باشید که روسیه عراق نیست.
در حال حاضر اخبار نادرست زیادی در حال پخش است. حتی رسانه های اصلی (چه محافظه کار و چه لیبرال) اخبار جعلی را منتشر می کنند. البته، سیاستمداران از شما می خواهند که ... دروغ را بدانید!
Chris Chuba
من از روایت پوتین حمایت نمی کنم، اما پیگیرانه ترین توضیحات او را ذکر می کنم: ۱. عضویت در ناتو به ایالات متحده حق قانونی برای استقرار پایگاه های موشکی هسته ای (و غیر هسته ای) در اوکراین می دهد. ۲. نازی زدایی. قبل از حوادث میدان در کی یف، اوکراین بین نفوذ آمریکا و روسیه ۵۰/۵۰ تقسیم شده بود. پس از میدان، پاکسازی قومی روس ها آغاز شد: به مدت ۸ سال است که دولت اوکراین از پیگرد قانونی کسانی که روس ها را در اودسا کشتند خودداری می کند. در طول ۸ سال، اوکراینی ها روس های قومی در شرق اوکراین را در دونباس گلوله باران می کنند. دولت اوکراین زبان روسی را از گردش رسمی حذف کرده و اموال کلیسای مسکو را ​​مصادره می کند.
wildhalm19
درست! نظر خوب!
Marshall
همه ما در معرض تهدید جنگ هسته ای هستیم. و شاید حتی اگر اوکراینی ها پیروز شوند، بیشتر. اگر به نحوی از این وضعیت جان سالم به در برده و خواهان صلحی طولانی مدت هستیم، پس قطعاً باید کسانی را در میان خود پیدا کنیم که به طور غیرمنطقی جنگی را با نیمکره شرقی در آن سوی اقیانوس اطلس برانگیختند. این افراد باید واقعاً پاسخگو باشند. با کنار گذاشتن همه تبلیغات
اگر این اتفاق نیفتد، یا جنگ با روسیه یا جنگ جهانی در انتظار ما است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала