کشف حوزه‌های جدید گاز طبیعی در عربستان

© AP Photo / Michael Sohnآرامکو عربستان
آرامکو عربستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.02.2022
اشتراک
شاهزاده عبدالعزیز، وزیر انرژی عربستان، اعلام کرد این حوزه‌ها که شرکت نفت و گاز آرامکو آنها را کشف کرده است، در صحرای غیرمسکونی مرکزی، منطقه شمالی، و ایالت شرقی عربستان قرار دارند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری دولتی عربستان سعودی، شاهزاده عبدالعزیز، وزیر انرژی عربستان، اعلام کرد این حوزه‌ها که شرکت نفت و گاز آرامکو آنها را کشف کرده است، در صحرای غیرمسکونی مرکزی، منطقه شمالی، و ایالت شرقی عربستان قرار دارند.
شرکت نفت آرامکو در نوامبر سال ۲۰۲۱ یک رشته قرارداد برای توسعه میدان گازی ۱۱۰ میلیارد دلاری "جفره" که از بزرگترین پروژه های گازی جهان است، منعقد کرد.
شرکت نفت عربستان سعودی پنج حوزه گاز طبیعی در سراسر این کشور با ظرفیت تولید روزانه بیش از ۳۳ میلیون متر مکعب کشف کرد. افزایش تولید گاز طبیعی جزو اولویت‌های ریاض است. همچنین، کاهش تولید گاز دی‌اکسیدکربن به صفر تا سال ۲۰۶۰ نیز در زمره اهداف جدی ریاض است.
جواد اوجی، وزیر نفت ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.02.2022
مذاکرات ایران با کشورهای صادرکننده گاز در قطر
برآورد شده است که در منابع "جفره" بیش از ۳۳ تریلیون متر مکعب گاز خام ذخیره است. آرامکو انتظار دارد که حوزه "جفره" تا سال ۲۰۲۴ به تولید برسد، و آن شرکت بتواند تا سال ۲۰۳۶ روزانه ۷.۳ میلیارد گاز استاندارد از آن منابع تولید کند.
پنج حوزه جدید گاز عربستان عبارتند از: "شادون"، در مرکز منطقه واقع در جنوب شرقی ریاض که روزانه ۹ میلیون متر مکعب گاز با ۳۳۰۰ بشکه میعانات همراه است.
تولید چاه شهاب در رب الخالی 31 میلیون فوت مکعب در روز (36.5 هزار متر مکعب در ساعت) برآورد شده است.
"شرفه"، در صحرای غیرمسکونی عربستان با ۵.۶ میلیون متر مکعب تولید. این میدان واقع در فاصله 50 کیلومتری از حوزه اول، 16.9 میلیون فوت مکعب استاندارد در روز (20 هزار متر مکعب در ساعت) تولید می کند.
 آخرین قیمت های نفت در بازارهای جهانی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.02.2022
آخرین قیمت های نفت در بازارهای جهانی
"ام خنزیر"، با ۶۶۰ هزار متر مکعب تولید روزانه گاز طبیعی غیرسنتی. این حوزه 2 میلیون فوت مکعب استاندارد در روز (2.3 هزار متر مکعب در ساعت) با 295 بشکه میعانات گازی تولید می کند.
"صَمنا"، با سه چاه مختلف و مجموع تولید روزانه ۸.۹ متر مکعب گاز طبیعی سنتی. تولید این حوزه 5.8 میلیون فوت مکعب (حدود 7 هزار متر مکعب در ساعت) برآورد شده است.
این میادین در مناطق مرکزی، در صحرای ربع الخالی، نزدیک مرز شمالی و در منطقه شرقی قرار دارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала