روسیه از اخراج روس ها از دانشگاه های اروپایی خبر داد

© Fotolia / WavebreakmediaMicro روسیه از اخراج روس ها از دانشگاه های اروپایی خبر داد
روسیه از اخراج روس ها از دانشگاه های اروپایی خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.02.2022
اشتراک
مدافع حقوق بشر روسیه در مورد اخراج دانشجویان روسی از دانشگاه های اروپایی گفتگو کرد.
به گزارش اسپوتنیک، تاتیانا ماسکالکووا، مدافع حقوق بشر در فدراسیون روسیه، اخراج دانشجویان روسی از دانشگاه های اروپایی را به دلیل وضعیت اوکراین اعلام کرد و با وزیر علوم و آموزش عالی فدراسیون روسیه، والری فالکوف، در مورد حمایت از حقوق آنها گفتگو کرد.
ماسکالکووا پیش از این گفته بود که روس ها در خارج از کشور مورد آزار و حمله خارجی ها قرار می گیرند.
وی گفت: "وزارت اقدامات بی سابقه ای را برای حمایت از حقوق دانشجویان روسی انجام می دهد که به دلیل وضعیت اوکراین از دانشگاه های فرانسه، جمهوری چک، بلژیک و سایر کشورهای اروپایی اخراج شده اند. ما توافق کردیم که این کار مهم را با هم انجام دهیم." وی در ای مورد در صفحه اینستاگرام خود نوشت.
طرفین همچنین در مورد تضمین حق تحصیل دانش آموزانی که از جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک که تخلیه شده اند بحث کردند.
موسکالکووا گفت: "وزارت آموزش و علوم به سرعت تمام کمک های لازم را به کودکان ارائه می دهد و مکان هایی را در دانشگاه های روسیه فراهم می کند."
در 21 فوریه، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، فرمان‌هایی را امضا کرد که در آن جمهوری‌های دونتسک و لوگانسک را که در سال 2014 استقلال خود را از کی یف اعلام کرده بودند، به رسمیت شناخت و در 24 فوریه، روسیه عملیات نظامی را برای غیرنظامی کردن اوکراین آغاز کرد. پوتین در خطاب به هموطنان خود گفت که شرایط "نیازمند اقدام قاطع و فوری" است، زیرا جمهوری‌های دونباس درخواست کمک کردند. به گفته رهبر روسیه، تمام مسئولیت این خونریزی بر عهده وجدان رژیم حاکم بر اوکراین خواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала