چین دستگاهی برای شناسایی سارس کوو 2 ساخته است

© Sputnik / Russian Defence Ministryچین دستگاهی برای شناسایی سارس کوو 2 ساخته است
چین دستگاهی برای شناسایی سارس کوو 2 ساخته است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.02.2022
اشتراک
محققان چینی توانسته‌اند دستگاه منحصر به فردی بسازند که می‌تواند به طور مستقل ویروس کرونا را در محیط تشخیص دهد.
به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری اس ام نیوز دستگاه شناسایی سارس کوو 2، یکی از کارآمدترین دستگاه ها در جهان برای شناسایی کووید ساخته است.
محققان چینی توانسته‌اند دستگاه منحصر به فردی بسازند که می‌تواند به طور مستقل ویروس کرونا را در محیط تشخیص دهد. خاطرنشان می شود که این فناوری قبلاً در بازی های المپیک امسال در پکن مورد استفاده قرار گرفته است.
چین به ۶۹ کشور واکسن مجانی می دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.11.2021
نوع جدید و خطرناک کرونا از آفریقا به چین رسید
محققان دانشگاه های چین یک کلکتور مخصوص شناسایی سارس کوو2 قابل حمل ویژه ساخته اند. این دستگاه قادر به جذب ذرات معلق ویروس سارس کوو 2 در هوا است. همچنین نمونه های مایع را در حین کار تجزیه و تحلیل می کند. کارشناسان خاطرنشان کردند که این دستگاه موثرترین دستگاه در جهان است و می تواند ویروس کرونا را تنها در چهار ساعت تشخیص دهد.
در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.
این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.
دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.
سازمان بهداشت جهانی شیوع این بیماری را فوریتی با اهمیت بین المللی تشخیص داد و نام رسمی آن را بیماری COVID-19 گذاشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала