امتناع زلنسکی از مذاکره با روسیه در قلمرو بلاروس

© REUTERS / Ukrainian Presidential Press Serviceامتناع زلنسکی از مذاکره با روسیه در قلمرو بلاروس
امتناع زلنسکی از مذاکره با روسیه در قلمرو بلاروس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.02.2022
اشتراک
زلنسکی: محل مذاکره می تواند ورشو، بوداپست یا استانبول باشد نه مینسک.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفت: بستر گفتگو می تواند در شهرهای دیگر انجام گیرد اما نه در بلاروس.
زلنسکی، علیرغم سخنان پسکوف در مورد ورود هیئت فدراسیون روسیه به گومل، اظهار داشت: محل برگزاری می تواند ورشو، براتیسلاوا، بوداپست، استانبول، باکو باشد.
پیش از این، کرملین اعلام کرده بود که برای مذاکرات در گومل آماده است، اما کی‌یف با برگزاری آن در بلاروس موافقت نکرد.
زلنسکی در پیامی که در کانال تلگرامش منتشر شد، گفت: "اکنون ما می گوییم - نه مینسک. محل برگزاری ممکن است شهرهای دیگر جلسه باشد، البته ما صلح می خواهیم، ​​می خواهیم ملاقات کنیم، ما می خواهیم جنگ پایان یابد. ورشو، براتیسلاوا، بوداپست، استانبول، باکو - همه اینها را ما به طرف روسیه پیشنهاد کرده ایم. و هر شهر دیگری برای ما مناسب است. در کشوری که موشک از قلمرو آن پرواز نمی کند. تنها از این طریق است که مذاکرات می تواند صادقانه باشد و واقعاً به جنگ پایان دهد".
پیشتر پسکوف اعلام کرده بود که هیئتی از مسکو در حال حاضر در گومل است. هیئت روسی برای مذاکره با اوکراینی ها شامل نمایندگان وزارت امور خارجه، وزارت دفاع و سایر بخش های فدراسیون روسیه از جمله ریاست جمهوری می باشد. وی افزود: روسیه منتظر هیئت اوکراینی برای مذاکره در گومل بلاروس است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала