اتحادیه اروپا با ممنوعیت پخش راشا تودی و اسپوتنیک موافقت کرد

© Sputnik / Aleksey Danichev /  مراجعه به بانک تصاویر اتحادیه اروپا با ممنوعیت پخش راشا تودی و اسپوتنیک موافقت کرد
اتحادیه اروپا با ممنوعیت پخش راشا تودی و اسپوتنیک موافقت کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.02.2022
اشتراک
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز یکشنبه پس از نشست مجازی مدیران این اتحادیه به خبرنگاران گفت وزرای خارجه اتحادیه اروپا با ممنوعیت پخش شبکه های آر تی و اسپوتنیک در اتحادیه اروپا موافقت کرده اند.
به گزارش اسپوتنیک؛ جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز یکشنبه پس از نشست مجازی مدیران این اتحادیه به خبرنگاران گفت وزرای خارجه اتحادیه اروپا با ممنوعیت پخش شبکه های آر تی، راشا تودی و اسپوتنیک در اتحادیه اروپا موافقت کرده اند.
او گفت: "ما باید با اطلاعات نادرست مبارزه کنیم... در این راستا، ما قصد داریم روسیه امروز (راشا تودی) و اسپوتنیک را از پخش در اتحادیه منع کنیم."
این تصمیم اکنون باید در مجله رسمی اتحادیه اروپا منتشر شود و پس از آن لازم الاجرا خواهد شد.
واکنش سردبیر راشاتودی به ممنوعیت خبرگزاری های روسی در اروپا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.02.2022
واکنش سردبیر راشاتودی به ممنوعیت پخش خبرگزاری های روسی در اروپا
امروز، با توجه به عملیات نظامی روسیه در اوکراین، کمیسیون اروپا پیشنهاد ممنوعیت خبرگزاری های راشانودی و اسپوتنیک، شرکت های تابعه آنها در اتحادیه اروپا را ارائه کرد. در این راستا، رئیس کمیسیون اروپا روز یکشنبه به خبرنگاران گفت: کمیسیون اروپا فعالیت رسانه های دولتی روسیه در اتحادیه اروپا را ممنوع خواهد کرد. او گفت: "یک اقدام بی‌سابقه دیگر انجام خواهیم داد: ما ماشین رسانه‌ای کرملین را در اتحادیه اروپا را ممنوع خواهیم کرد". به گفته وی؛ تعداد رسانه های مشمول ممنوعیت شامل راشا تودی، اسپوتنیک و شرکت های تابعه آنها خواهد بود، کمیسیون اروپا در حال توسعه ابزارهای لازم برای این امر است.
مارگاریتا سیمونیان در واکنش به ممنوعیت پخش برنامه های خبرگزاری های راشاتودی و اسپوتنیک در اروپا گفت که ما می دانیم در شرایط تحریم چگونه کار خود را انجام دهیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала