آمریکا امیدوار ادامه همکاری با روسیه در مورد ایران و سایر موضوعات است

© Sputnik / Mikhail Turgiev /  مراجعه به بانک تصاویر کاخ سفید
کاخ سفید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.02.2022
اشتراک
ایالات متحده امیدوار ادامه تعامل با روسیه در مورد موضوعاتی مانند توافق هسته ای با ایران است که بر منافع مردم آمریکا تأثیر می گذارد. این مطلب را جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در یک نشست خبری در روز جمعه بیان کرد.
به گزارش اسپوتنیک، جن ساکی در پاسخ به سوالی مبنی بر امکان تعامل با روسیه در قالب های مختلف بین المللی گفت: دیپلماسی ما را ملزم می کند حتی با کشورهایی که با آنها موافق نیستیم کار کنیم. ساکی افزود: "وظیفه ما به عنوان مقامات این است که در راستای منافع مردم آمریکا اقدام کنیم. این شامل کاهش توانایی ایران برای تولید تسلیحات هسته‌ای می‌شود. فکر می‌کنم در اینجا هیچ سوالی وجود ندارد. روسیه یکی از شرکت‌کنندگان در توافق هسته‌ای با ایران است" .
مذاکرات وین درباره احیای برجام - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.02.2022
گزارش و تحلیل
وین؛ مساله هسته ای ایران همچنان باقی است
یادآور می شود علی باقری کنی، مذاکره کننده ارشد ایران پریروز (5 اسفند) اعلام کرد مذاکرات رفع تحریم‌ها (در وین) که از ششم دی‌ماه آغاز شده به مرحله‌ای رسیده است که موفقیت یا شکست آن صرفا به تصمیمات سیاسی طرف‌های غربی بستگی دارد. اگر طرف‌های غربی تصمیم های لازمی را که به آن آگاه هستند، اتخاذ نمایند، می‌توان چند موضوع باقی‌مانده را حل کرده و ظرف چند روز به توافق نهایی دست یافت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала