اعلام آمادگی هلال احمر برای امدادرسانی به آسیب دیدگان جنگ اوکراین

© Photo / Julius.kusumaهلال احمر
هلال احمر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.02.2022
اشتراک
جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران جهت کمک رسانی به غیرنظامیان جنگ در اوکراین در راستای اهداف و مقاصد بشردوستانه هلال احمر و کمک به قربانیان مخاصمه مسلحانه اعلام آمادگی کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ایرنا"، از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، دکتر پیرحسین کولیوند روز 26 فوریه (شنبه) در نامه ای به وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران از آمادگی جمعیت هلال احمر در راستای کمک رسانی به غیرنظامیان جنگ در اوکراین با توجه به اهداف و مقاصد بشردوستانه هلال احمر و کمک به قربانیان مخاصمه مسلحانه اعلام آمادگی کرد.
در متن نامه رییس جمعیت هلال احمر ایران به امیرعبداللهیان وزیرامور خارجه آمده است: "به دنبال وقوع مخاصمه مسلحانه بین المللی بین دو کشور روسیه و اوکراین و وجود مخاطرات جدی برای غیرنظامیان اوکراینی و قربانی شدن افراد بی گناه، جمعیت هلال احمر به عنوان دبیرخانه کمیته ملی حقوق بین الملل بشردوستانه و سازمان بشردوستانه در کشور، آمادگی دارد تیم های واکنش سریع جمعیت را که متخصصان در امر امداد و نجات و بهداشت و درمان هستند در راستای اهداف و مقاصد بشردوستانه و کمک به قربانیان مخاصمه مسلحانه به همراه ادوات و تجهیزات امدادی و درمانی، با هماهنگی کمیته بین المللی صلیب سرخ به کشور اوکراین اعزام کند".
سفیر جدید آمریکا در اوکراین زن خواهد بود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.02.2022
گزارش و تحلیل
اوکراین، نتیجه شوخی با انتخابات
کولیوند اظهارداشت: "در این رابطه لازم است ضمن بررسی موضوع، در صورت مهیا بودن شرایط امنیتی و سیاسی، اقدامات لازم برای اعزام تیم های هلال احمر به کشور اوکراین صورت پذیرد".
همزمان با سومین روز از جنگ در اوکراین، سخنگوی کاخ کرملین امروز اعلام کرد که پوتین روز گذشته دستور توقف عملیات در اوکراین با هدف شروع مذاکره با این کشور صادر کرد اما طرف اوکراینی با نپذیرفتن مذاکره، باعث شد نیروهای روسیه عملیات نظامی را از سر بگیرند و جنگ ادامه یابد.
در نخستین ساعات صبح روز پنجشنبه، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه "عملیات نظامی ویژه" علیه اوکراین را رسماً اعلام کرد. روسیه اعلام کرده است عملیات این کشور در اوکراین به منزله شروع جنگ نیست بلکه اقدامی برای جلوگیری از یک جنگ در سطح جهانی است.
اما بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی و آمریکا بلافاصله این اقدام روسیه را به عنوان جنگی علیه اوکراین، محکوم و فشارهای مضاعف دیپلماتیک و اقتصادی خود بر روسیه را آغاز کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала