آمریکا آماده کمک به زلنسکی برای خروج از پایتخت اوکراین است

© REUTERS / Ukrainian Presidential Press Serviceآمریکا آماده کمک به زلنسکی برای خروج از پایتخت اوکراین است
آمریکا آماده کمک به زلنسکی برای خروج از پایتخت اوکراین است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.02.2022
اشتراک
روزنامه واشنگتن پست به نقل از مقامات آمریکایی و اوکراینی اعلام کرد که مقامات آمریکایی آماده کمک به ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین برای خروج از کی یف هستند.
به گزارش اسپوتنیک، گفته می شود آمریکایی ها حاضرند چنین اقدامی را انجام دهند تا زلنسکی به دست نیروهای در حال پیشروی روسیه نیفتد.
یک منبع عالی رتبه روزنامه واشنگتن پست گفت که مقامات ایالات متحده در روزهای اخیر با زلنسکی در مورد "مسائل امنیتی مختلف، از جمله امن ترین مکان ها برای تأمین ادامه فعالیت دولت" صحبت کرده اند.
یک مقام اوکراینی به این نشریه گفت که زلنسکی هیچ دستوری برای بردن او به شهر دیگری مانند لویو نداده است.
سخنگوی زلنسکی: اوکراین آماده گفتگو درباره آتش بس و صلح است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.02.2022
سخنگوی زلنسکی: اوکراین آماده گفتگو درباره آتش بس و صلح است
یادآور می شود ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه صبح پنجشنبه 24 فوریه اعلام کرد که در مورد اجرای عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین تصمیم گرفته است. او در یک سخنرانی تلویزیونی خطاب به شهروندان روسیه گفت که شرایط "نیازمند اقدام قاطع و فوری ما است، جمهوری‌های مردمی دونباس با درخواست کمک به روسیه متوسل شدند." به گفته رهبر روسیه، تمام مسئولیت این خونریزی بر عهده وجدان رژیم حاکم بر اوکراین خواهد بود. وی از ارتش اوکراین خواست که از دستورات جنایتکارانه مقامات اوکراین پیروی نکنند، سلاح های خود را زمین بگذارند و به خانه های خود بروند.
بعداً، وزارت دفاع روسیه تأکید کرد که نیروهای مسلح روسیه هیچ حمله موشکی، هوایی یا توپخانه ای به شهرهای اوکراین انجام نداده اند: زیرساخت های نظامی، تأسیسات دفاع هوایی، فرودگاه های نظامی و نیروی هوایی اوکراین توسط تسلیحات با دقت بالا از کار افتاده اند. این وزارتخانه اطمینان داد که افراد غیرنظامی در اوکراین در خطر نیستند.
صبح روز جمعه 118 تاسیسات نظامی در اوکراین از کار افتاده و نیروگاه هسته ای چرنوبیل تحت کنترل درآمد. وزارت دفاع خاطرنشان کرد: سامانه‌های دفاع هوایی اوکراین منهدم شده و زیرساخت‌های نظامی پایگاه‌های هوایی نظامی از کار افتاده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала