مکرون درخواست زلنسکی را به پوتین رساند

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه
امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.02.2022
اشتراک
امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد درخواست ولادیمیر زلنسکی ، رهبر اوکراین برای مذاکره را به ولادیمیر پوتین، همتای روس خود منتقل کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، امانوئل مکرون به درخواست ولادیمیر زلنسکی با ولادیمیر پوتین تماس گرفت تا درخواست مذاکره را به او منتقل کند.
مکرون گفت:" من به درخواست رئیس جمهور زلنسکی گفت و گوی سریع، صریح و مستقیم با رئیس جمهور پوتین داشتم. برای اینکه اولاً درخواست توقف هرچه زودتر عملیات جنگی را مطرح کنم و ثانیاً پیشنهاد گفتگو با زلنسکی را ارائه دهم که این درخواست را می کند اما خودش نتوانست با پوتین تماس بگیرد.
پوتین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.02.2022
متن پیام ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه خطاب به شهروندان کشور در رابطه با عملیات نظامی دونباس
این سیاستمدار خاطرنشان کرد که او همچنین "پیامی از فرانسه و پیامی از زلنسکی" را به رئیس جمهور روسیه ابلاغ کرده است. وی افزود: "تاکنون این کار تأثیر نداشته است".
گفت و گوی تلفنی پوتین و مکرون شامگاه 24 فوریه به ابتکار طرف فرانسوی انجام شد. رئیس جمهور روسیه در گفتگو با رئیس جمهور فرانسه تصمیم خود برای انجام عملیات نظامی در دونباس را توضیح داد.
پوتین پیشتر در 24 فوریه اعلام کرد که تصمیم دارد یک عملیات نظامی ویژه برای دفاع از دونباس انجام دهد. رئیس جمهور روسیه همچنین نیروهای خارجی را که ممکن است تلاش کنند روسیه را تهدید کنند، مورد خطاب قرار داد. به گفته وی، واکنش روسیه فوری خواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала