مسکو نمی توانست به درخواست کمک نظامی دونباس برای دفاع از خود در برابر متجاوز بی تفاوت باشد

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.02.2022
اشتراک
سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه اعلام کرد مسکو نمی توانست نسبت به درخواست کمک نظامی از سوی جمهوری های مردمی دونتسک و لوهانسک برای دفاع از خود در برابر متجاوز بی تفاوت بماند.
به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز جمعه در گفتگو با سرگئی پرسادا، معاون اول وزیر امور خارجه جمهوری مردمی دونتسک و ولادیسلاو دینگو، وزیر امور خارجه چمهوری مردمی لوهانسک بیان کرد.
لاوروف توجه را به این واقعیت جلب کرد که ناتو و اتحادیه اروپا در هفته های اخیر رژیم کی یف را که "سرانجام" برای تصرف جمهوری های مردمی دونتسک و لوهانسک با توسل به زور اقدام و اعلام کرد که جایگزینی برای پیوستن به ناتو وجود ندارد و شروع به تهدید به دستیابی به تسلیحات هسته‌ای نموده ، تحت حمایت خود قرار دادند. وزیر خارجه روسیه گفت: در این شرایط، فدراسیون روسیه نمی‌توانست در برابر درخواست‌های مستقیم سران کشورهای شما برای کمک نظامی در برابر متجاوز بی‌تفاوت بماند.
Боец Народной милиции ЛНР на позиции в районе поселка Сокольники Луганской области  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.02.2022
گزارش و تحلیل
مسبب بحران اوکراین کیست ؟
لاوروف گفت: "بر اساس تعهدات ما به عنوان متحدان ، [ولادیمیر] پوتین رئیس جمهور روسیه تصمیم گرفت یک عملیات نظامی ویژه برای غیرنظامی کردن و غیر نازی کردن اوکراین انجام دهد تا اوکراینی ها بتوانند با رهایی از این ظلم، آینده خود را تعیین کنند."
به گفته وی، تمرکز اصلی در این گفت وگوها به بحث در مورد وظایف عملی حاصل از توافقات بین روسیه و جمهوری های مردمی دونتسک و لوهانسک در مورد دوستی، همکاری و کمک متقابل خواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала