روسیه در رابطه با تحریم شرکت هواپیمایی "آئروفلوت"، انگلیس را به اقدامات تلافی جویانه تهدید کرد

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر Дальнемагистральный широкофюзеляжный пассажирский самолет Airbus A350-900 авиакомпании "Аэрофлот"
Дальнемагистральный широкофюзеляжный пассажирский самолет Airbus A350-900 авиакомпании Аэрофлот - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.02.2022
اشتراک
آژانس حمل و نقل هوایی فدرال روسیه با ارسال اخطاریه ای به مقامات هواپیمایی بریتانیا برای رعایت مفاد قرارداد خدمات هوایی، هشدار داد که روسیه پس از تحریم ها علیه شرکت هواپیمایی آئروفلوت، می تواند اقدامات متقارنی را انجام دهد.
به گزارش اسپوتنیک، روز پنجشنبه، بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، در سخنانی در پارلمان این کشور گفت که به دلیل وضعیت اوکراین، لندن فعالیت های آئروفلوت در بریتانیا را ممنوع کرده و همچنین تعدادی از شرکت های مجتمع نظامی-صنعتی روسیه را تحریم می کند.
در اعلامیه آژانس حمل و نقل هوایی فدرال روسیه آمده است: "اطلاعیه ای به مقامات هواپیمایی بریتانیا در مورد لزوم رعایت مفاد توافق نامه در مورد خدمات هوایی ارسال شده است. طرف روسی این حق را برای خود محفوظ می دارد که اقدامات متقارنی را مطابق با مفاد توافق نامه بین دولتی به منظور رعایت اصل برابری و ایجاد حقوق برابر برای خطوط هوایی تعیین شده انجام دهد".
پوتین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.02.2022
متن پیام ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه خطاب به شهروندان کشور در رابطه با عملیات نظامی دونباس
آژانس حمل و نقل هوایی فدرال روسیه خاطرنشان کرد که تنها در 25 فوریه، خطوط هوایی بریتانیا باید 70 پرواز ترانزیت در حریم هوایی روسیه و همچنین دو پرواز در مسیر لندن-مسکو انجام دهند.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه صبح پنجشنبه اعلام کرد که در مورد عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین تصمیم گرفته است. او در یک سخنرانی تلویزیونی خطاب به روس‌ها گفت که شرایط "نیازمند اقدام قاطع و فوری ما است، جمهوری‌های مردمی دونباس با درخواست کمک به روسیه متوسل شدند." به گفته رهبر روسیه، تمام مسئولیت این خونریزی بر عهده وجدان رژیم حاکم بر اوکراین خواهد بود. وی از ارتش اوکراین خواست که از دستورات جنایتکارانه مقامات اوکراین پیروی نکنند، سلاح های خود را زمین بگذارند و به خانه های خود بروند.
بعداً، وزارت دفاع روسیه تأکید کرد که نیروهای مسلح روسیه هیچ حمله موشکی، هوایی یا توپخانه ای به شهرهای اوکراین انجام نداده اند و فقط زیرساخت های نظامی، تأسیسات دفاع هوایی، فرودگاه های نظامی و نیروی هوایی توسط تسلیحات با دقت بالا از کار افتاده اند. این وزارتخانه اطمینان داد که افراد غیرنظامی در اوکراین در خطر نیستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала