انگلیس تحریم هایی را علیه پوتین و لاوروف اعمال کرد

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.02.2022
اشتراک
دولت بریتانیا از اعلام تحریم هایی علیه پوتین و لاوروف خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، بریتانیا تحریم‌هایی را علیه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعمال کرده است که به معنای مسدود کردن دارایی‌ها است، اما در سند تحریم‌ها مشخص نشده است که آنها از چه نوع دارایی‌هایی صحبت می‌کنند و آیا وجود دارند یا خیر.
پیش از این، دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه، در مورد درخواست های واشنگتن برای مسدود کردن "دارایی های پوتین"، گفت که رئیس دولت پول را در بانک روسیه نگهداری می کند که در حال حاضر تحت تحریم است. وی همچنین خاطرنشان کرد که تحریم ها برای هیچ نماینده ای از رهبری عالی فدراسیون روسیه دردناک نیست.
بر اساس فهرست تحریم‌های منتشر شده از سوی وزارت خارجه انگلیس، دلیل تحریم پوتین این بوده است که وی مسئول سیاست دولت روسیه و نیروهای مسلح این کشور است و در فوریه 2022 به سربازان دستور داد تا به اوکراین حمله کنند.
انگیزه اعمال تحریم ها علیه لاوروف این بود که به گفته وزارت خارجه انگلیس، او یکی از شخصیت های کلیدی است که تصمیم می گیرد و بنابراین "در بی ثباتی و تضعیف تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین دست دارد".
بر خلاف افراد قبلی که به دلیل حوادث پیرامون اوکراین در لیست تحریم های انگلیس قرار داشتند، لاوروف و پوتین از ورود به کشور منع نشده اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала