پوتین از اجرای عملیات نظامی ویژه در دونباس خبر داد

© Sputnik / Aleksey Nikolskyi /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.02.2022
اشتراک
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در پیام خود خطاب به شهروندان روسیه اعلام کرد تصمیم گرفته است که عملیات نظامی ویژه در دونباس اجرا شود.
به گزارش اسپوتنیک، پوتین در یک سخنرانی تلویزیونی خطاب به شهروندان روسیه گفت: "شرایط ما را ملزم به اقدام قاطع و فوری می‌کند. جمهوری‌های مردمی دونباس با درخواست کمک به روسیه متوسل شدند. در این راستا طبق ماده 51، قسمت 7 منشور سازمان ملل متحد، با تایید شورای فدراسیون و بر اساس معاهدات دوستی و کمک متقابل با جمهوری های مردمی دونتسک و لوهانسک، تصویب شده توسط مجمع فدرال ، تصمیم گرفتم یک عملیات نظامی ویژه انجام شود.
رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد که برنامه های روسیه شامل اشغال اوکراین نیست اما مسکو برای غیرنظامی کردن آن تلاش خواهد کرد.
پوتین گفت: "هدف آن (عملیات ویژه روسیه) حفاظت از افرادی است که به مدت هشت سال توسط رژیم کی یف مورد آزار و نسل کشی قرار گرفته اند و برای این منظور ما تلاش خواهیم کرد تا اوکراین را غیر نظامی و غیر نازیسمی کرده و همچنین کسانی را که مرتکب بسیاری از آنها جنایات خونین علیه ساکنان صلح جو، از جمله شهروندان فدراسیون روسیه شده اند به دست عدالت بسپاریم".
پوتین به طور مفصل درباره واکسیناسیون خود صحبت کرد + فیلم  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.02.2022
لحظه به لحظه؛ پوتین فرمان عملیات نظامی در دونباس را صادر کرد
به گفته رئیس جمهور روسیه ، درگیری بین روسیه و نیروهای ملی گرا در اوکراین اجتناب ناپذیر است. پوتین گفت: " این فقط مسئله زمان است. آنها در حال آماده شدن و منتظر زمان مناسب هستند. اکنون آنها ادعای کسب سلاح هسته ای را نیز دارند. ما به آنها اجازه این کار را نمی دهیم."
رئیس جمهور روسیه با اشاره به اینکه پیوستن اوکراین به اتحادیه آتلانتیک شمالی غیرقابل قبول است، خاطرنشان کرد: روسیه نمی تواند با تهدید دائمی ناشی از اوکراین احساس امنیت کند، توسعه یابدو وجود داشته باشد.
رئیس جمهور گفت که آزادی در قلب سیاست روسیه قرار دارد، همه باید از این حق برخوردار شوند، از جمله ساکنان اوکراین. او گفت "آزادی انتخاب برای همه برای تعیین مستقل آینده خود و آینده فرزندانشان. و ما مهم می دانیم که این حق، حق انتخاب، می تواند توسط همه مردم ساکن در قلمرو اوکراین امروزی استفاده شود. هر کسی که بخواهد".
پوتین یادآور شد که نه در زمان ایجاد اتحاد جماهیر شوروی و نه پس از جنگ جهانی دوم، ، هیچ کس هرگز ازمردمی که در مناطق که بخشی از اوکراین مدرن هستند خاصی زندگی می کردند نپرسیده که چگونه می خواهند زندگی خود را ترتیب دهند.
رئیس جمهور ابراز اطمینان کرد که سربازان و افسران روسی شجاعانه به وظایف خود عمل خواهند کرد و قوه مجریه به آرامی و بطور کارآمد فعالیت خواهد کرد.
وی در سخنرانی خود گفت: "هموطنان عزیز، من مطمئن هستم که سربازان و افسران نیروهای مسلح روسیه فداکار برای کشور خود به طور حرفه ای و شجاعانه به وظایف خود عمل خواهند کرد. شک ندارم که همه سطوح دولتی بدون مشکل و موثر عمل خواهند کرد." .
پوتین همچنین خطاب به ارتش اوکراین خاطرنشان کرد که آنها سوگند وفاداری به و نه با حکومت ضد مردمی که اوکراین را غارت می کند، یاد کرده اند . او گفت: "رفقای عزیز! پدران، پدربزرگ ها و پدربزرگ های شما که از میهن مشترک ما در جنگ با نازی ها دفاع کردند، برای ان نجنگیدند که نئونازی های امروزی قدرت را در اوکراین به دست بگیرند."
رئیس جمهور روسیه از ارتش اوکراین خواست تا دستورات جنایتکارانه را دنبال نکنند و فوراً سلاح های خود را زمین بگذارند و به خانه بروند. وی در عین حال تاکید کرد که تمامی نظامیان ارتش اوکراین که این الزام را برآورده می کنند، می توانند آزادانه منطقه جنگی را ترک کرده و به خانه های خود بازگردند.
پوتین تاکید کرد که روسیه به حاکمیت کشورهای مستقل مشترک المنافع احترام می گذارد و به آن احترام خواهد گذاشت. "ما به همه کشورهای تازه تشکیل شده در فضای پس از شوروی احترام می گذاریم و با آنها رفتار خواهیم کرد. ما به حاکمیت آنها احترام می گذاریم و خواهیم داشت. و نمونه ای از این کمک هایی است که ما به قزاقستان ارائه کردیم که با حوادث غم انگیزی برای به چالش کشیدن آن پرداخت. دولت و یکپارچگی روبرو شد".
رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد که ناتو در حال نزدیک شدن به مرزهای روسیه است. او گفت که مسکو 30 سال است که برای مذاکره در مورد عدم گسترش بلوک به شرق تلاش می کند و با فریب، فشار و باج خواهی مواجه شده است.
پوتین گفت که روسیه برای هر تحولی آماده است، همه تصمیمات گرفته شده است. پوتین گفت: "امیدوارم صدای من شنیده شود."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала