ستاد عملیاتی نیروهای متحده ارتش اوکراین در دونباس تقریباً از بین رفته است

© Sputnik / Viktor Tolochkoدنیس پوشیلین رهبر جمهوری مردمی دونتسک
دنیس پوشیلین رهبر جمهوری مردمی دونتسک  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.02.2022
اشتراک
دنیس پوشیلین رهبر جمهوری مردمی دونتسک اعلام کرد ستاد عملیاتی نیروهای متحده ارتش اوکراین در دونباس عملاً از بین رفته است.
به گزارش اسپوتنیک، پوشیلین گفت: "در سراسر خط تماس، می توان گفت که عملاً هیچ حمله ای به قلمرو جمهوری مردمی دونتسک انجام نمی شود، نقاط تیراندازی دشمن سرکوب می شود. ستاد عملیاتی نیروهای متحده ارتش اوکراین در دونباس تقریباً از بین رفته است ، جنبش آزادیبخش در گرماگرم خود است."
پیشتر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در پیام خود خطاب به شهروندان روسیه اعلام کرد تصمیم گرفته است که عملیات نظامی ویژه در دونباس اجرا شود.
پوتین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.02.2022
متن پیام ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه خطاب به شهروندان کشور در رابطه با عملیات نظامی دونباس
پوتین در یک سخنرانی تلویزیونی خطاب به شهروندان روسیه گفت: "شرایط ما را ملزم به اقدام قاطع و فوری می‌کند. جمهوری‌های مردمی دونباس با درخواست کمک به روسیه متوسل شدند. در این راستا طبق ماده 51، قسمت 7 منشور سازمان ملل متحد، با تایید شورای فدراسیون و بر اساس معاهدات دوستی و کمک متقابل با جمهوری های مردمی دونتسک و لوهانسک، تصویب شده توسط مجمع فدرال ، تصمیم گرفتم یک عملیات نظامی ویژه انجام شود.
رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد که برنامه های روسیه شامل اشغال اوکراین نیست اما مسکو برای غیرنظامی کردن آن تلاش خواهد کرد.
پوتین گفت: "هدف آن (عملیات ویژه روسیه) حفاظت از افرادی است که به مدت هشت سال توسط رژیم کی یف مورد آزار و نسل کشی قرار گرفته اند و برای این منظور ما تلاش خواهیم کرد تا اوکراین را عیر نظامی و غیر نازیسمی کنیم و همچنین کسانی را که مرتکب بسیاری از آنها جنایات خونین علیه ساکنان صلح جو، از جمله شهروندان فدراسیون روسیه شده اند به دست عدالت بسپاریم".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала