گزارش و تحلیل

ارتش اوکراین حاضر نیست برای هژمونی آمریکا بجنگد

© Sputnik / Mikhail Markiv /  مراجعه به بانک تصاویر اسلحه ای برای ارتش اوکراین باقی نمانده است
اسلحه ای برای ارتش اوکراین باقی نمانده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.02.2022
اشتراک
علیرغم همه هیاهوی رسانه ای که آمریکایی ها و غربی ها در هفته های اخیر راه انداختند وادعاهای ارسال تسلیحات جورواجور برای ارتش اوکراین اما با پیشروی نیروهای مردمی جمهوری های دونتسک و لوهانسک برای بازپس گیری سرزمین های خود، که تحت تصرف اوکراین است، ارتش این کشور هیچ مقاومتی نشان نمی دهد.
در اکثر موارد نیروهای ارتش اوکراین که دراین مناطق مستقر می باشند ترجیح می دهند مواضع خود را خالی کنند و تحویل نیروهای مردمی دهند.
اگر واقعا نیروهای اوکراینی باور داشتند که این جنگ برای حفظ کشورشان می باشد قطعا آنها از خود واکنشی نشان می دادند و حد اقل مقاومت را از خود نشان می دادند.
واقعیت امر این است که علیرغم همه هیاهوی رسانه ای غربی که راه افتاده اما در خود اوکراین هم مردم اوکراین از عملکرد هیات سیاسی حاکمه در این کشور ناراضی هستند و فرزندانشان حاضر نمی باشند برای حفاظت از منافع اولیگارشی حاکمه در کی یف جان خود را به خطر بیاندازند.
دنیس پوشیلین رهبر جمهوری مردمی دونتسک  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.02.2022
ستاد عملیاتی نیروهای متحده ارتش اوکراین در دونباس تقریباً از بین رفته است
مضاف بر همه اینها اینکه این اولیگراشی کشور را نه برای منافع اوکراین بلکه برای منافع آمریکا وارد چنین منجلابی کرده.
شاید برخی هنوز فراموش نکرده اند که چگونه ارتش کذایی افغانستان که توسط ایالات متحده آموزش دیده بود و بنا بود که به قول آنها از دموکراسی در افغانستان حمایت کند ظرف چند روز فروپاشید و ظرف چند روز بدون مقاومت قابل ذکری همه مواضع خود را تحویل طالبان داد.
بحث مقایسه میان مقاومت مردمی دونتسک و لوگانسک با طالبان نیست، چرا که دو جبهه و اهدافشان به هیچ وجه قابل مقایسه نیستند، بحث در مقایسه نیروهای وابسته به جبهه همسو با آمریکا با یکدیگر است.
مساله این است که چون آمریکایی ها فقط به دنبال گسترش هژمونی خود در سرتاسر جهان می باشند و توجهی به حقوق و خواسته های ملت ها ندارند طبیعتا ملت ها و ارتش این ملت ها که جزئی از مردم هستند هیچ دلیلی نمی بینند از اهداف سرمایه داران آمریکایی حمایت کنند و جان خود را به خطر بیاندازند.
این خود می تواند یک تلنگر به همه کشورهایی باشد که سرانشان این روزها روی همپیمانی و همسویی با آمریکا حساب باز کرده اند.
آمریکا آنها را در چاله می اندازد اما هیچوقت کمک نمی کند از چاله بیرون بیاید.
چه بسا حتی کاری کند که آنها بیشتر در چاله فرو بروند.
جریان اوکراین هم از ابتدا به همین ترتیب شروع شد.
اگر زمانی که انتخابات آزاد در اوکراین برگزار شد و آقای ویکتور یانوکویچ به عنوان رئیس جمهوری توسط مردم انتخاب شده بود غرب در اوکراین دخالت نکرده بود و انقلاب بر علیه رئیس جمهوری منتخب را ترتیب نداده بود احتمالا که هیچ، قطعا امروزه اوکراین با شرایط فعلی مواجه نمی شد.
البته آن زمان برخی از مردم اوکراین تصور می کردند اگر به سمت غرب بروند دربهای بهشت به روی شان باز خواهد شد، اما پس از چندین سال متوجه شدند که این دربها فقط ظاهر بود و پشت پرده خبری برای آنها نبود.
در واقع اروپایی ها به اهالی اروپای شرقی بیشتر به چیزی شبیه برده های سیاه پوستی که زمانی از آفریقا می دزدیدند نگاه می کردند و می خواستند فقط از آنها به شکل نوین بهره ببرند و سوء استفاده کنند تا صنایع آنها با نیروی کار ارزان بچرخد.
پوتین به طور مفصل درباره واکسیناسیون خود صحبت کرد + فیلم  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.02.2022
لحظه به لحظه؛ پوتین فرمان عملیات نظامی در دونباس را صادر کرد
مساله ای که خانم انگلا مرکل صدر اعظم سابق اوکراین بهانه پذیرش پناهجویان آفریقایی و خاورمیانه ای کرد و بعدها به خود می بالید که با سیاست پذیرش پناهجویان و تبدیل آنها به نیروی کار ارزان قیمت در آلمان توانست اقتدار اقتصادی آلمان را نگه دارد.
خوب وقتی که اروپای غربی ها می توانستند نیروی کار ارزانتر از شهروندان اروپای شرقی پیدا کنند هیچ دلیلی برایشان نداشت که حتی آنها را بپذیرند و آنها روی دست کشورهای خود باقی ماندند.
علیرغم جدایی بسیاری از جمهوری ها از اتحاد جماهیر شوروی سابق اما به هر حال به دلایل بسیار زیاد هنوز پیوندهای مردمی میان مردمان این کشورها و روسیه وجود دارد که یکی از آنها وجود روس تبارها در این کشورها است، اما این تنها دلیل وجود چنین پیوندهایی نمی باشد.
منافع عمومی این کشورها اقتضا می کند که پیوند با شرق داشته باشند.
البته منظور این نیست که دشمنی با غرب داشته باشند.
ولی منافع شان عموما اقتضا می کند وارد بازی های غرب بر علیه شرق نشوند.
به هر صورت به صورت تاریخی بزرگان این مردمان دلایلی را برای پیوند کشور خود با روسیه جهت تشکیل اتحاد جماهیر شوروی سابق داشتند که این دلایل هنوز هم وجود دارد.
امروزه هم آمریکا با زیر پا گذاشتن معاهده های خود با شوروی سابق و روسیه امروز مبنی بر عدم گسترش هژمونی خود به سمت شرق و ایجاد تهدید برای روسیه اوکراین را وارد این چالش کرده.
واقعیت امر این است که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق دیگر نیازی به وجود ناتو نبود واصولا ناتو باید منحل می شد.
ابقای ایالات متحده بر ناتو نشان از آن داشت و دارد که آمریکا هنوز به دنبال اهداف توسعه طلبانه خود می باشد و اصلی ترین هدف کنار زدن رقیب نظامی خود یعنی روسیه است.
بدیهی هم است که روسیه هم مجبور باشد برای دفاع از تمامیت ارضی و امنیت خود جلوی سیاست های آمریکا بایستند و اگر این کار را نکند تاریخ مقامات فعلی روسیه را محکوم خواهد کرد.
این وسط کشورهایی که خود را وسط دعوای بزرگان می اندازند ضربه ها را می خورند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала