آلمان تصمیم گرفت از وارد کردن گاز و زغال سنگ از روسیه صرفنظر کند

© Sputnik / Ivan Rudnev /  مراجعه به بانک تصاویر آلمان تصمیم گرفت از وارد کردن گاز و زغال سنگ از روسیه صرفنظر کند
آلمان تصمیم گرفت از وارد کردن گاز و زغال سنگ از روسیه  صرفنظر کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.02.2022
اشتراک
وزیر اقتصاد آلمان از تصمیم خود برای امتناع از دریافت گاز و زغال سنگ از روسیه خبر داد
به گزارش اسپوتنیک، آلمان مجبور به خرید گاز و زغال سنگ در کشورهای دیگر خواهد بود و تصمیم برای کنار گذاشتن منابع انرژی روسیه توسط روبرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان اعلام شد.
او گفت: "ما مجبور خواهیم بود گاز و همچنین زغال سنگ را از کشورهای دیگر در حجم بیشتری بخریم، زیرا نمی‌توانیم آنقدر به کشوری وابسته باشیم که دیگر قوانین بین‌المللی را رعایت نمی‌کند." خبیک همچنین افزود: راه اندازی خط لوله گاز نورد استریم 2 در کوتاه مدت و میان مدت امکان پذیر نخواهد بود.
خط لوله گاز « جریان جنوبی». . - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.02.2022
ضربه سنگین به اروپا در صورت قطع گاز روسیه
قیمت گاز در بورس اروپا در معاملات ۲۴ فوریه بیش از ۴۰ درصد افزایش یافت. قیمت آن به حداکثر خود از دسامبر 2021 و به 1400دلار در هر هزار متر مکعب رسیده است. این اتفاق پس از اعلام بر آغاز عملیات نظامی ویژه در دونباس توسط ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه رخ داد.
پیش از این، خابک گفته بود که با وجود تصمیم گرفته شده در مورد تعلیق صدور گواهینامه برای نورد استریم 2 ، امنیت تامین انرژی برای آلمان تضمین شده است.
وزیر اقتصاد آلمان در پایان گفت:"ما سالانه به حدود 90 میلیارد متر مکعب گاز نیاز داریم. ظرفیت مخازن گاز آلمان در صورت پر شدن کامل آنها 23 میلیارد متر مکعب گاز است. این پتانسیل گاز مایع برای برای تضمین عرضه آن در زمستان وجود دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала