واکنش کاربران به طرح صیانت و طرح اختلال در اینستاگرام +عکس

© AFP 2023 / Loic Venanceشیادی از درگذشت رئیس اینستاگرام خبر داده و حساب کاربری او در این شبکه اجتماعی را مسدود کرد
شیادی از درگذشت رئیس اینستاگرام خبر داده و حساب کاربری او در این شبکه اجتماعی را مسدود کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.02.2022
اشتراک
وزیر ارتباطات: "کندی سرعت اینترنت و کم شدن پهنای باند فیک نیوز است."
به گزارش اسپوتنیک، اعتراض در دسترسی کاربران به اینترنت جهانی و دسترسی آن‌ها به فضای مجازی و سایر پلتفرم‌ها موضوع داغ مورد بحث در میان کاربران دنیای مجازی و شبکه‌های اجتماعی شده است. گفته می‌شود تصویب برخی طرح‌ها توسط مجلس، دسترسی به سرویس‌های کلاود و وب از سمت ایران را با مشکلاتی مواجه خواهد کرد که این امر با آن چیزی که در برنامه ششم توسعه برای بخش ارتباطات در نظر گرفته شده در تضادی آشکار است. در آخرین گزارش سایت speedtest رتبه اینترنت همراه ایران کاهشی هفت پله‌ای داشته و به جایگاه ۷۷ در جهان رسیده؛ وضعیت برای اینترنت خانگی نیز به مراتب بدتر است و سرعت اینترنت در آن کمتر از ۱۰ مگابیت بر ثانیه اعلام شده است.
به نظر می‌رسد تجربه از دسترس خارج‌ شدن پیام‌رسان "وایبر" در سال ۹۴، قرار است برای اینستاگرام نیز تکرار شود. از ابتدای سال ۹۴ کاربران وایبر از کاهش سرعت آن و دسترسی بسیار سخت به اپلیکیشن شکایت داشتند تا این که در ۲۴ اردیبهشت همان سال وایبر در کشور مسدود شد تا امکان مکالمه، فرستادن پیام و ... در این اپلیکیشن از دسترس کاربران ایرانی خارج شود.
وایبر پیش از قطع شدن چند روزی اختلال داشت که عبدالصمد خرم‌آبادی، دبیر کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ گفته بود این اختلال ارتباطی به تصمیمات این کارگروه ندارد و مصوبه‌ای برای مسدود کردن سرویس وایبر نداشته است.
بسیاری از کاربران احتمال می‌دهند این اتفاق برای کاربرانی که بر خلاف موازین و قوانین جمهوری اسلامی ایران قدم بر می‌دارند رخ خواهد داد. تعدادی از کاربران نیز به وجود هزاران کسب و کار در فضای مجازی اشاره کرده که از کار انداختن اینستاگرام را برابر با به وجود آمدن موج عظیمی از نارضایتی‌ها از دولت ایران می‌دانند. یکی از کاربران با اشاره به جمله "اگر درها و پنجره‌ها را ببندند افق‌ها به روی ما باز خواهند شد." بیان کرده است، همیشه راه برای جبران هست مهم این است که وابستگی خود را از امکانات و ابزارهایی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام و ... کم کنیم تا در هنگام نبودشان صدمه نخوریم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала