نمایندگان مجلس ایران مالیات واحدهای تولیدی را 5 درصد کاهش دادند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / نمایندگان مجلس ایران مالیات واحدهای تولیدی را 5 درصد کاهش دادند
نمایندگان مجلس ایران مالیات واحدهای تولیدی را 5 درصد کاهش دادند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.02.2022
اشتراک
در مصوبه‌ای امروز مجلس ایران، نمایندگان میزان مالیات واحدهای تولیدی را از 25 درصد به 20 درصد کاهش دادند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، نمایندگان مجلس ایران در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 4 اسفند ماه) و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1401 کل کشور، بندهای (ع)، (ف) و (س) تبصره 6 لایحه بودجه را به شرح زیر تصویب کردند:
س- سازمان امور مالیاتی در صورت اثبات خلاف‌گویی وکیل علاوه بر پیگیری موضوع در مراجع قضائی، نسبت به اعمال جریمه مالیاتی تا سقف پنج برابر اختلاف کشف شده اقدام می‌نماید.
ف- در راستای سیاست‌های حمایت از تولید، نرخ مالیات موضوع ماده (105) قانون مالیات‌های مستقیم اشخاص حقوقی دارای پروانه بهره برداری از وزارتخانه‌های ذی‌ربط در فعالیت‌های تولیدی در سال 1400 معادل پنج واحد درصد کاهش می‌یابد. این بخشودگی علاوه بر سایر معافیت‌ها و بخشودگی‌ها و مشوق‌های قانونی اشخاص مذکور می‌باشد.
ع- در تبصره ماده (100) قانون مالیات‌های مستقیم برای عملکرد سال 1400 عبارت "ده برابر" به عبارت "سی برابر" اصلاح می‌شود.
طبق تبصره ماده 100، سازمان امور مالیاتی کشور می‌تواند برخی از مشاغل یا گروههایی از آنان را که میزان فروش کالا و خدمات سالانه آن‌ها حداکثر ده برابر معافیت موضوع ماده (84) این قانون باشد از انجام بخشی از تکالیف از قبیل نگهداری اسناد و مدارک موضوع این قانون و ارائه اظهارنامه مالیاتی معاف کند و مالیات مودیان مذکور را به صورت مقطوع تعیین و وصول نماید. در مواردی که مودی کمتر از یک سال مالی به فعالیت اشتغال داشته باشد مالیات متعلق نسبت به مدت اشتغال محاسبه و وصول می‌شود. حکم این تبصره مانع از رسیدگی به اظهارنامه‌های مالیاتی تسلیم شده در موعد مقرر نخواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала