جزییات شرایط و پروتکل‌های بهداشتی در ایران برای پروازهای نوروزی

© REUTERS / Regis Duvignauورود ایرانیان مقیم چین به وطن + عکس
ورود ایرانیان مقیم چین به وطن + عکس  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.02.2022
اشتراک
محدودیت پذیرش ۱۰۰ درصدی مسافر در پروازهای داخلی برداشته شد اما براساس ابلاغ ستاد مقابله با کرونا باید کارت واکسن مسافران و وضعیت بیماری آنها در سامانه امید به دقت چک و بررسی شود.
به گزارش اسپوتنیک، سرپرست معاونت هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری ایران اعلام کرد: همه پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا در پروازهای نوروزی به دقت رعایت خواهد شد و با متخلفان به صورت جدی برخورد خواهیم کرد.
حسن خوشخو در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت پروازهای مسافری داخلی در هفته‌های پیش‌رو و ایام نوروز اظهار کرد: محدودیت پذیرش ۱۰۰ درصدی مسافر در پروازهای داخلی برداشته شد اما براساس ابلاغ ستاد مقابله با کرونا باید کارت واکسن مسافران و وضعیت بیماری آنها در سامانه امید به دقت چک و بررسی شود و اگر مسافری علائم ظاهری نداشت، می‌تواند از پروازها برای سفر خود استفاده کند.
شرط ستاد کرونا در ایران برای تعطیل نکردن بازار در نوروز - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.02.2022
شرط ستاد کرونا در ایران برای تعطیل نکردن بازار در نوروز
وی اضافه کرد: غربالگری مسافران به صورت کامل در فرودگاه‌های کشور انجام می‌شود و هماهنگی‌های لازم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دیگر موارد و شرایط مورد نیاز در ایام نوروز با ایرلاین‌ها انجام شده است، البته این جلسات همچنان ادامه خواهد داشت.
سرپرست معاونت هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: پیش‌بینی هواپیماهای جایگزین و پشتیبان، آمادگی کامل برای انجام پروازها با کمترین تاخیر، برنامه‌ریزی برای آماده‌باش کامل پرسنل ایرلاین‌ها به صورت شیفت و ارائه برنامه سفرهای هوایی نوروزی جزو مطالبی است که با ایرلاین‌ها هماهنگ کردیم و ممکن است در هفته‌های پیش‌رو تغییراتی در آن ایجاد شود چراکه به عنوان مثال ممکن است ایرلاینی ۱۰ پرواز اضافه برای ایام نوروز درخواست کند که با توجه به حجم خرید و فروش بلیت‌ها و تقاضای مسافران ممکن است این درخواست افزایش پیدا کند.
وی اعلام کرد: سیاست سازمان هواپیمایی کشوری این است که به درخواست‌های شرکت‌های هواپیمایی برای افزایش مجوز پروازهای آنها پاسخ مثبت بدهد چراکه مسافران نباید در ایام نوروز با مشکل مواجه شوند اما تایید این درخواست‌ها بستگی به شرایطی دارد که ما از ایرلاین‌ها درخواست کردیم و باید چنین ضوابط و شرایطی را رعایت کنند.
سرپرست معاونت هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: مدیریت و به حداقل رساندن تاخیر پروازها، ایمنی پرواز و ارائه خدمات مناسب به مسافران از جمله شرایط و خطوط قرمزی است که سازمان هواپیمایی کشوری در تایید مجوزهای بیشتر به ایرلاین‌ها آن را بررسی می‌کنند و اگر شرکت هواپیمایی ظرفیت بیشتری داشته باشند، مجوز آن را صادر می‌کنیم. اما مهم‌ترین مساله برای سازمان هواپیمایی موضوع ایمنی و رعایت شرایط و ضوابطی است که آسیب مستقیمی به مسافر وارد نشود.
خوشخو در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که اگر مسافری نسبت به رعایت پروتکل‌ها و شرایط پرواز شکایت داشت، چه کاری باید انجام دهد، تصریح کرد: اگر مجموعه‌ای از جمله ایرلاین، فرودگاه، ارائه دهنده بلیت، هندلینگ و غیره در پروازهای مسافری به ویژه پروازهای نوروزی تخلفی انجام دهد و تخلف آن مستقیما با مساله ایمنی و حقوق مسافران مرتبط باشد و شرایط و ضوابط سازمان هواپیمایی کشوری را مختل کند، با آن به صورت جدی برخورد خواهیم کرد و به مسافران توصیه می‌کنیم اگر از طریق ایرلاین‌ها نتوانستند شکایت خود را پیگیری کرده و حقوق‌شان مطالبه کنند، آن را از طریق سامانه حقوق مسافر سازمان هواپیمایی کشوری به اطلاع ما برسانند تا با ایرلاین مورد نظر برخورد کنیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала