تبدیل شدن حریم رودخانه کرج به تفرجگاه عمومی

© Photo / IRNAتبدیل شدن حریم رودخانه کرج به تفرجگاه عمومی
تبدیل شدن حریم رودخانه کرج به تفرجگاه عمومی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.02.2022
اشتراک
رئیس کل دادگستری استان البرز ایران اعلام کرد بخشی از اراضی حریم رودخانه کرج که با دستور رئیس قوه قضاییه آزادسازی و در اختیار شهرداری کرج قرار داده شده است با رعایت مسائل زیست محیطی برای استفاده عموم مردم به تفرجگاه ساحلی تبدیل شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، پس از ۷۰ سال از خصوصی بودن بسیاری از نقاط سواحل چالوس و با گذشت ۳۷ روز از دستور رئیس قوه قضاییه، این نقاط از امروز به تفرجگاه عمومی تبدیل شد.

در حد فاصل ۶۴ کیلومتری رودخانه کرج از پل حامی تا تونل کندوان ۱۸ دستگاه حاکمیتی و عمومی شناسایی شده‌اند که ۱۵ دستگاه نسبت به قلع و قمع مستحدثات و ازادسازی حریم و بستر رودخانه کرج اقدام کرده‌اند.
۲۷ دی ماه بود که غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه ایران در جلسه شورای عالی قوه قضائیه دستورات مهمی پیرامون موضوع مهم و چالش برانگیز تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی و تغییر کاربری‌ها صادر کرد.
ستاد کل نیروهای مسلح ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.02.2022
عقب نشینی نیروهای مسلح ایران از سواحل استان های شمالی
رئیس قوه قضائیه در این جلسه به ساخت و سازهای غیر قانونی در حاشیه رودخانه کرج اشاره کرد و گفت: کار جدی و همه‌جانبه را از این رودخانه شروع کنیم؛ دستگاه‌های حاکمیتی، عمومی و افراد عادی در بستر رودخانه و نه در حریم آن ساخت‌وساز داشته‌اند باید در این مورد اقدامی یکپارچه و هماهنگ صورت گیرد.
محسنی اژه‌ای در همین جلسه و در راستای آزاد سازی حریم رودخانه کرج دستور تخریب ساختمان مربوط به قوه قضائیه را به عنوان اولین ساختمان صادر کرد.
پس از پیشگامی قوه قضائیه در تخریب کامل ساخت و ساز متعلق به خود، تصرفات دیگر نهادهای دولتی، حاکمیتی و نظامی و همچنین بخشی از تصرفات متعلق به افراد حقیقی در حریم و بستر رودخانه کرج تخریب شد؛ روندی که همچنان ادامه دارد.
بسیاری از این ساختمان‌ها قدمت ۶۰ تا ۷۰ ساله دارند و در ۷۰سال گذشته در تصرف خصوصی بوده است و اینک با دستور محسنی اژه‌ای به عموم واگذار می‌شود.
بنابر تاکیدات رئیس قوه قضائیه، مقرر شد که در هر قسمتی از مسیر رودخانه که به جهت موقعیت منطقه امکان داشته باشد، با رعایت مقررات قانونی و ضوابط زیست محیطی، تفرجگاه ساحلی برای استفاده عموم مردم ایجاد شود.
حالا ۳۷ روز پس از دستور رئیس دستگاه قضا و آزادسازی بخش زیادی از تصرفات حاشیه رودخانه کرج، در راستای اجرای بدون تبعیض قانون و بهره‌مندی همه مردم از مواهب خدادای، کلنگ ساخت اولین تفرجگاه عمومی "پارکرود" با حضور رئیس کل دادگستری استان البرز به زمین زده شد.
فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری استان البرز در رابطه با اقدامات انجام شده برای دسترسی عموم مردم به اراضی آزاد شده در حریم رودخانه کرج بیان کرد: بخشی از اراضی حریم رودخانه کرج که با دستور رئیس قوه آزادسازی شده‌اند به مساحت ۳۷ هزار متر مربع در اختیار شهرداری کرج قرار داده شده است تا با رعایت مسائل زیست محیطی برای استفاده عموم مردم، تفرجگاه ساحلی احداث شود، در همین راستا اولین کلنگ برای احداث اولین تفرجگاه صبح امروز به زمین زده شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала