واکنش زلنسکی به تصمیم پوتین

CC BY 4.0 / The Presidential Office of Ukraine / cropped imageولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین
ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.02.2022
اشتراک
زلنسکی: اوکراین، هیچ چیزی به هیچکس نخواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در واکنش به تصمیم ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در خصوص برسمیت شناختن جمهوری های دونتسک و لوهانسک سخنرانی کرد.
وی در سخنرانی خود گفت:"اوکراین از هیچکس نمی ترسد و هیچگونه امتیاز ارضی به کسی نخواهد داد و هیچ چیزی به هیچکس نخواهد داد".
وی در ادامه افزود:"ما در سرزمین خود قرار داریم. ما از هیچ چیز و هیچکس نمی ترسیم. ما نباید چیزی به کسی بدهیم. هیچ چیزی هم به هیچکس نخواهیم داد. ما اطمینان به این گفته خود داریم. زیرا الان فوریه سال 2014 نیست، فوریه 2022 است. کشوری دیگر، ارتشی دیگرو هدف یکی است: صلح در اوکراین".
پوتین در مورد تغییر رهبری آمریکا اظهارنظر کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.02.2022
پوتین: پنج موج گسترش ناتو وجود داشت، روسیه را فریب دادند
رئیس‌جمهوری اوکراین روز 22 فوریه (سه‌شنبه) در کانال تلگرام پس از برسمیت شناخته شدن دو منطقه خودخوانده دونباس توسط روسیه و دستور اعزام نیرو به آنجا، روسیه را به نابود کردن تلاش‌های صلح متهم و ارائه هرگونه امتیازات ارضی را رد کرد.
زلنسکی، روسیه را به نقض حاکمیت ارضی اوکراین متهم کرده و گفت این می‌تواند جلوی مذاکرات صلح مینسک با هدف پایان دادن به درگیری جدایی‌طلبان در شرق اوکراین را بگیرد. ولودیمیر زلنسکی گفت "اوکراین خواستار حل و فصل این بحران از طریق دیپلماسی است، اما کشورش آمادگی دارد این راه را تا پایان ادامه دهد، حتی اگر دشوار یا ناخوشایند باشد.
ما به مسیر مسالمت‌آمیز و دیپلماتیک متعهد هستیم و ما فقط از آن پیروی می‌کنیم. ولی ما در سرزمین خودمان هستیم و از هیچ چیز و هیچ‌کس نمی‌ترسیم. ما چیزی به کسی بدهکار نیستیم و هیچ چیز به هیچ‌کس نمی‌دهیم. ما انتظار گام‌های شفاف و اثرگذار حمایتی از جانب شرکایمان را داریم. بسیار مهم است که ببینیم که دوستان و شرکای واقعی ما چه کسانی هستند و چه کسانی قرار است به ترساندن فدراسیون روسیه با واژه‌ها ادامه دهند".
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه پس از برسمیت شناختن دو جمهوری دونتسک و لوهانسک در روز 21 فوریه، به ارتش کشور دستور داد تا به منظور "حفظ صلح" به دو منطقه دونتسک و لوهانسک واقع در دونباس نیرو اعزام کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала