سازمان ملل: باید به هر قیمتی شده از درگیری بزرگ جلوگیری کرد

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر برگزاری نشست نمایندگان ایران، روسیه و ترکیه با نماینده سازمان ملل در امور سوریه
برگزاری نشست نمایندگان ایران، روسیه و ترکیه با نماینده سازمان ملل در امور سوریه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.02.2022
اشتراک
دبیرکل سازمان ملل متحد به اقدام روسیه در به رسمیت شناختن استقلال دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین واکنش نشان داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از سایت " news.un"، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل به اقدام روسیه در به رسمیت شناختن استقلال دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین واکنش نشان داد و گفت باید به هر قیمتی شده از درگیری بزرگ جلوگیری کرد.
آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در بیانیه ای گفت که این تصمیم روسیه نقض حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین است و با منشور سازمان ملل مغایرت دارد. گوترش همچنین حل و فصل نزاع در شرق اوکراین به صورت مسالمت آمیز و در چارچوب توافقنامه های مینسک را خواستار شد.
وی همچنین تمام طرف ها را به خویشتنداری و در پیش گرفتن گفتگو و دیپلماسی برای کاهش تنش ها دعوت کرد.
در این میان، رزماری دی کارلو، معاون دبیر کل سازمان ملل متحد در امور سیاسی و صلح گفت: "خطر درگیری بزرگ واقعی است و باید به هر قیمتی شده از بروز آن جلوگیری کرد که خطر عواقب منطقه ای و جهانی را به دنبال خواهد داشت".
گفتنی است که رئیس جمهور روسیه شامگاه 21 فوریه در سخنرانی تلویزیونی گفت " اوضاع در منطقه دونباس در شرق اوکراین به مرحله بحرانی و دشواری رسیده است. تصمیم گرفتیم فوراً استقلال دو منطقه دونتسک و لوهانسک را به رسمیت بشناسیم".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала