تلسکوپ جیمز وب می تواند تمدن بیگانه را پیدا کند

© Photo / ESO / M. Kornmesserتلسکوپ جیمز وب توانست یک تمدن بیگانه را پیدا کند
تلسکوپ جیمز وب توانست یک تمدن بیگانه را پیدا کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.02.2022
اشتراک
ستاره شناسان مدعی شدند که کلروفلوئوروکربن ها می توانند به عنوان نشانه ای از تمدن بیگانه می باشند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه یونیورس تودی، تلسکوپ فضایی جیمز وب قادر به تشخیص علائم مربوط به بیگانگان در سیارات فراخورشیدی از طریق مواد موجود در جو سیاره آنها می باشد.
به عنوان یک نشانه فنی بالقوه که نشان دهنده حضور یک تمدن بیگانه پیشرفته است، کارشناسان کلروفلوروکربن (CFCs) را پیشنهاد کرده اند - ترکیباتی که در مقیاس صنعتی برای استفاده در سرد کننده ها و پاک کننده ها تولید می شوند. کلروفلوروکربن ها باعث سوراخ شدن لایه اوزون می شوند و گازهای گلخانه ای قوی هستند. نشان داده شده است که این مواد می توانند سیگنال مشخصی را هنگام رصد سیارات فراخورشیدی با تلسکوپ فضایی با وضوح بالا تولید کنند.
تلسکوپ جیمز وب در صورت مشاهده ستاره هایی از نوع طیفی M، یعنی کوتوله های قرمز، می تواند به موفقیت بیشتری دست یابد. آنها به قدری کم نور هستند که سیگنال ها را از بین نبرند. نمونه ای از چنین ستاره ای TRAPPIST-1 است که در فاصله 40 سال نوری از زمین قرار دارد و دارای چندین سیاره شبیه به زمین است. برعکس، ستارگان خورشید مانند کلاس G برای تشخیص CFC ها بسیار درخشان هستند.
اگرچه کوتوله‌های قرمز شعله‌های قدرتمندی تولید می‌کنند که می‌توانند حیات در سیارات فراخورشیدی را از بین ببرند، اما با افزایش سن آرام‌تر می‌شوند، که امکان وجود موجودات زنده و تکامل آنها را به شکل‌های حیات هوشمند فراهم می‌کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала