نشست اضطراری شورای امنیت در باره اوکراین

© AP Photo / Bebeto Matthewsشورای امنیت سازمان ملل
شورای امنیت سازمان ملل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.02.2022
اشتراک
شورای امنیت درباره اوکراین نشست فوق العاده برگزار می کند.
به گزارش اسپوتنیک، یک منبع در هیات روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که انتظار می‌رود نشست مذکور ساعت پنج صبح روز 22 فوریه (سه شنبه) به وقت مسکو برگزار شود.رسانه های خبری گزارش دادند که شورای امنیت سازمان ملل بامداد روز 22 فوریه به درخواست اوکراین، آمریکا، اتحادیه اروپا و مکزیک نشستی درباره اوضاع اوکراین و تصمیم پوتین مبنی بر به رسمیت شناختن جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوهانسک برگزار می‌کند.
پیشتر دیپلمات‌ها گفته بودند که اعضای غربی شورای امنیت سازمان ملل درخواست یک جلسه اضطراری برای بحث درباره تصمیم روسیه در به رسمیت شناختن استقلال دونتسک و لوهانسک از اوکراین را ارسال کردند.
پوتین: پیوستن اوکراین به ناتو تهدید مستقیم برای امنیت روسیه است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.02.2022
پوتین: پیوستن اوکراین به ناتو تهدید مستقیم برای امنیت روسیه است
نیکلاس دی ریویر، سفیر فرانسه در سازمان ملل متحد، پیش از ورود به اتاق شورا به خبرنگاران گفت: "ما با وضعیت بسیار بسیار دراماتیکی روبرو هستیم. فرانسه در میان چند کشوری بود که به خاطر تحریک اوکراین خواستار تشکیل جلسه اضطراری شد.
لیندا توماس گرینفیلد، سفیر ایالات متحده در سازمان ملل، که حمایت خود را از برگزاری نشست فوق العاده شورای امنیت اعلام کرده، در بیانیه‌ای گفت: شورای امنیت باید از روسیه بخواهد که به حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین که یکی از کشورهای عضو سازمان ملل است، احترام بگذارد. اعلان روسیه چیزی جز یک نمایش نیست که هدفش ایجاد بهانه برای حمله جدید به اوکراین است".
به رسمیت شناختن جمهوری‌های خودخوانده توسط پوتین عملاً طرح صلح شکننده 2015 برای رفع درگیری را مدفون می‌کند. مسکو هیچگونه جزئیات یا تاریخی برای استقرار نیروهای "حافظ صلح" ارائه نکرد و تنها گفت که "از روز امضای آن لازم الاجرا می شود."
گفتنی است روز 21 فوریه (دوشنبه) ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، استقلال جمهوری های دونتسک و لوگانسک را به رسمیت شناخت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала