آمریکا واکسن ضد سرطان و آبله می‌سازد

© REUTERS / PASCAL ROSSIGNOL"مدرنا"
مدرنا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.02.2022
اشتراک
شرکت بیوتکنولوژی آمریکایی"مُدرنا" با تکیه بر واکسن mRNA ، سه هدف جدید توسعه را برای تولید واکسن آبله مرغان و سرطان اعلام کرده است.
به گزارش اسپوتنیک با استناد به مقاله منتشره در سایت شرکت مذکور، شرکت بیوتکنولوژی آمریکایی"مُدرنا" با تکیه بر واکسن mRNA، سه هدف جدید توسعه را برای این روش تولید واکسن اعلام کرده است.
این شرکت اکنون واکسن خود را بر روی ویروس "هرپس سیمپلکس"، ویروس "واریسلا زوستر" و یک واکسن جدید سرطان متمرکز کرده است.
شرکت "مُدرنا" یکی از شرکت‌های بیوتکنولوژیکی است که در فناوری mRNA پیشگام است و به تازگی سه هدف توسعه جدید را اعلام کرده است. این سه هدف جدید برای ساخت واکسن mRNA در کنار تمرکزهای قبلی این شرکت بر روی ویروس‌های HIV، آنفلوانزا، سیتومگالوویروس(CMV) و ویروس "اپشتین بار"(EBV) قرار دارند.
روش های ساده برای پیشگیری از سرطان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.02.2022
علائم یک نوع سرطان گریزان
تصور می‌شود که ویروس HSV-۱ تاکنون بیش از نیمی از جمعیت جهان را آلوده کرده باشد، در حالی که ویروس HSV-۲ شایع‌ترین بیماری مقاربتی در جهان است که تصور می‌شود حدود ۱۰ درصد از مردم دنیا به این بیماری مبتلا هستند.
دومین هدف اعلام شده توسط "مُدرنا"، ویروس "واریسلا زوستر"(VSV) است. این ویروسی است که باعث آبله مرغان می‌شود و همچنین یک ویروس نهفته است که می‌تواند سال‌ها پس از عفونت اولیه خفته بماند. هنگامی که VSVدوباره فعال می‌شود، باعث ایجاد یک بیماری به نام "زونا" می‌شود.
هدف نهایی تازه اعلام شده شرکت "مُدرنا"، واکسنی است که هدف آن دو آنتی‌ژن بیان شده توسط برخی از سلول‌های سرطانی است. این واکسن بر دو آنتی‌ژن متمرکز است: "ایندول آمین ۲،۳-دیاکسیژناز"(IDO) و "لیگاند ۱ مرگ برنامه‌ریزی شده"(PD-L۱).
هر دو مولکول نقش مهمی در رشد سلول‌های تومور دارند. هدف واکسن mRNAبرای سرطان، آموزش سلول‌های ایمنی بدن برای تشخیص سلول‌های توموری است که این آنتی‌ژن‌های خاص را بیان می‌کنند. واکسن mRNA در ابتدا روی سرطان پیشرفته پوست یا متاستاتیک و نوعی سرطان ریه به نام "کارسینوم ریه" آزمایش می‌شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала