چند درصد از دانش آموزان در ایران واکسینه شده‌اند؟

© AFP 2023واکسیناسیون دانش آموزان ایران
واکسیناسیون دانش آموزان ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.02.2022
اشتراک
کارشناس: ۸۷.۸۷ درصد معلمان در ایران ۲ دز واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ایران"، اعظم گودرزی، سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که ۷۶.۱۱ درصد دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله و ۸۷.۸۷ درصد معلمان تا امروز یکشنبه ۳۰ بهمن ماه، دو دز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.
وی در ادامه اظهار داشت: "وزارت آموزش و پرورش فقط می تواند آمار واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله را اعلام کند، اعلام آمار واکسیناسیون دانش آموزان زیر ۱۲ سال با تصمیم ستاد مقابله با کرونا به عهده وزارت بهداشت است. ۹۲.۶۲ درصد دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ تا امروز (۳۰ بهمن ماه) دز اول واکسن را دریافت کرده اند. همچنان این روند واکسیناسیون ادامه دارد و معمولا هفته ای ۲ بار آمار جدید واکسیناسیون دانش آموزان استخراج و ارائه می شود.
همچنین ۹۴.۰۹ درصد فرهنگیان تا امروز دز اول و ۸۷.۸۷ درصد فرهنگیان دز دوم واکسن را دریافت کرده اند. سه کانال سلامت محور در شبکه شاد وجود دارد که در این کانال ها هر روز مطالب مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره اقدامات پیشگیری از کرونا و نقش واکسیناسیون در قالب هایی بر اساس سلیقه دانش آموزان بارگذاری می شود.
Ученики школы Холируд в Глазго, Шотландия - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.12.2021
نظرسنجی اسپوتنیک: چند درصد از مردم از افزودن اطلاعات تغییر جنسیت به برنامه درسی مدارس حمایت می کنند؟
یکی از کانال ها ۲ میلیون و ۲ کانال دیگر ۳۰۰ هزار عضو دارد. همچنین یکی از این کانال ها مخصوص کارکنان آموزش و پرورش است که ترکیبی از مدیران، دبیران و مراقبان سلامت هستند که بیش از ۳۰۰ هزار عضو دارد.
در این کانال به مراقبان سلامت و دبیران موارد لازم درباره انجام واکسیناسیون و اقدامات پیشگیری از کرونا اطلاع رسانی می شود که آنها هم به صورت آبشاری آموزش را به دانش آموزان انتقال می دهند.
بر اساس بخشنامه ای که ستاد مقابله با کرونا اعلام کرده است و ما هم به ادارات کل آموزش و پرورش ابلاغ کرده ایم، معلمان هم مانند سایر کارکنان دولت باید رصد شوند و با آنهایی که واکسینه نشدند، مطابق قانون رفتار شود.
معلمانی که واکسینه نشدند، نباید که سر کلاس حاضر شوند. حراست ادارات کل آموزش و پرورش باید این موضوع را بررسی کنند و پس از شناسایی این معلمان، تشویق و اقناع سازی انجام دهند تا آن دسته از معلمان واکسینه نشده هم واکسن کرونا را دریافت کنند".
در حال حاضر بیش از ۶ میلیون دانش آموز ۱۲ تا ۱۸ ساله در کشور تحصیل می کنند که واکسیناسیون آنها از مهر ماه و واکسیناسیون فرهنگیان نیز از مرداد ماه امسال آغاز شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала