پیشگیری از بد بو شدن دهان +عکس

© Fotolia / TwinsterphotoАзиатский мужчина закрывает себе рот
Азиатский мужчина закрывает себе рот - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.02.2022
اشتراک
علت‌های بوی بد دهان می‌تواند بیماری‌های لثه، بهداشت ضعیف دهانی، رژیم غذایی ضعیف، سیگار کشیدن، استفاده از برخی از داروها و ... باشد.
به گزارش اسپوتنیک، بوی بد دهان یا تنفس بدبو مشکلی است که اگر کسی با آن دست به گریبان باشد، حضور در اجتماع برای او سخت می‌شود و از مواجهه با دیگران خجالت می‌کشد، حتی در بسیاری از موارد بوی بد دهان عاملی اضطراب‌آور است. و ساده‌‌ترین راه برای این که بدانید دهانتان بو می‌دهد یا خیر این است که از دیگران کمک بگیرید. معمولاً خود فردی که دهانش بو می‌دهد متوجه آن نمی‌شود بنابراین بهتر است از کسی بخواهید بازدم شما را بو کند و به شما بگوید آیا دهانتان بو می‌دهد یا خیر. همچنین در صورتی که متوجه شدید هنگام صحبت کردن، دیگران بیشتر از حد معمول با شما فاصله می‌گیرند احتمالاً دهانتان بو می‌دهد.
برای پیشگیری از بد بو شدن دهان می‌توان به موارد زیر توجه کرد و با رعایت آنها این مسئله را به سادگی برطرف کرد. اینکه بعد از صرف غذا مسواک بزنید، مسواک را مرتبا تعویض کنید، نخ دندان کشیدن را فراموش نکنید، رژیم کم کربوهیدراته نگیرید، خودسرانه دارو نخورید، روی زبان را مسواک بکشید، زیاد قهوه ننوشید، آب و مایعات کافی بنوشید.
کاربرانی عنوان می‌کنند که خود یا اطرافیانشان درگیر این مسئله هستند و معتقدند اگر همه‌ی افراد نظافت شخصی را درست رعایت کنند درگیر چنین مشکلاتی نخواهند بود. بسیاری از کاربران مسئله‌ی بوی بد دهان را ناشی از بیماریهای زمینه ای در فرد میدانند و بر این باورند اگر از نظافت شخصی دهان و دندان فاکتور بگیریم و همچنان دهان بوی بد دهد بایستی برای کشف بیماری و درمان به پزشک مراجعه شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала