وقوع انفجار و آتش سوزی در یک ساختمان مسکونی در تهران

© Photo / IRNAوقوع انفجار و آتش سوزی در یک ساختمان مسکونی در تهران
وقوع انفجار و آتش سوزی در یک ساختمان مسکونی در تهران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.02.2022
اشتراک
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از نجات ۱۹ تن در حادثه انفجار و حریق در یک ساختمان مسکونی خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، اعلام کرد: ساعت ١۵:٣٢ روز جاری یک مورد حادثه انفجار منجر به آتش سوزی در یک ساختمان مسکونی، در خیابان وحدت اسلامی، به سامانه ١٢۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اطلاع داده شد که بلافاصله پس از آن سه ایستگاه آتش نشانی به همراه خودرو حامل تجهیزات تنفسی به محل اعزام شدند.
وی ادامه داد: آتش نشانان در مدت زمان سه دقیقه به محل حادثه رسیدند که یک ساختمان چهار طبقه و ١٢ واحدی بود و در طبقه دوم ان ، در یک واحد حدودا ٧٠ متری انفجاری رخ داده و منجر به حریق شده بود. زمانی که نیرو ها به محل رسیدند کل این واحد شعله ور شده بود.
ساعت ١۵:٣٢ روز جاری یک مورد حادثه انفجار منجر به آتش سوزی در یک ساختمان مسکونی، در خیابان وحدت اسلامی، به سامانه ١٢۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اطلاع داده شد که بلافاصله پس از آن سه ایستگاه آتش نشانی به همراه خودرو حامل تجهیزات تنفسی به محل اعزام شدند. وی ادامه داد: آتش نشانان در مدت زمان سه دقیقه به محل حادثه رسیدند که یک ساختمان چهار طبقه و ١٢ واحدی بود و در طبقه دوم ان ، در یک واحد حدودا ٧٠ متری انفجاری رخ داده و منجر به حریق شده بود. زمانی که نیرو ها به محل رسیدند کل این واحد شعله ور شده بود. سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت: به دلیل شدت انفجار ، شیشه و در و پنجره های همان واحد تخریب شده بود و بخشی از دیوار واحد کناری و درز انقطاع دو ساختمان نیز تخریب شده بود و در نتیجه حریق به داخل درز انقطاع نیز سرایت کرده بود. همچنین بخشی از آتش به قسمت نورگیر طبقات نیز سرایت کرده بود. ملکی با اشاره به آغاز عملیات از سوی آتش نشانان گفت: آتش نشانان به سرعت عملیات را آغاز کرده و توانستند آتش را خاموش و از سرایت به اطراف جلوگیری کنند. وی با بیان اینکه دود حاصل از حریق منجر به گرفتار شدن تعدادی از ساکنان شده بود گفت: ١٩ نفر از آقایان و خانم هایی که در ساختمان حضور داشتند به سلامت از محل خارج شدند. وی افزود: یک آقای حدودا ١٨ ساله که در همان واحد بود، دچار سوختگی شده بود که به عوامل اورژانس تحویل داده شد تا به مراکز درمانی منتقل شود. وی درباره علت حادثه نیز گفت: یکی از محتمل ترین گزینه های وقوع این حادثه نشت گاز شهری از یکی از وسایل گازسوز بود. البته توسط کارشناسان در دست بررسی است.
سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت: به دلیل شدت انفجار ، شیشه و در و پنجره های همان واحد تخریب شده بود و بخشی از دیوار واحد کناری و درز انقطاع دو ساختمان نیز تخریب شده بود و در نتیجه حریق به داخل درز انقطاع نیز سرایت کرده بود. همچنین بخشی از آتش به قسمت نورگیر طبقات نیز سرایت کرده بود.
ملکی با اشاره به آغاز عملیات از سوی آتش نشانان گفت: آتش نشانان به سرعت عملیات را آغاز کرده و توانستند آتش را خاموش و از سرایت به اطراف جلوگیری کنند.
وی با بیان اینکه دود حاصل از حریق منجر به گرفتار شدن تعدادی از ساکنان شده بود گفت: ١٩ نفر از آقایان و خانم هایی که در ساختمان حضور داشتند به سلامت از محل خارج شدند.
وی افزود: یک آقای حدودا ١٨ ساله که در همان واحد بود، دچار سوختگی شده بود که به عوامل اورژانس تحویل داده شد تا به مراکز درمانی منتقل شود.
وی درباره علت حادثه نیز گفت: یکی از محتمل ترین گزینه های وقوع این حادثه نشت گاز شهری از یکی از وسایل گازسوز بود. البته توسط کارشناسان در دست بررسی است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала