مذاکرات ایران با کشورهای صادرکننده گاز در قطر

© Photo / IRNAجواد اوجی، وزیر نفت ایران
جواد اوجی، وزیر نفت ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.02.2022
اشتراک
وزیر نفت ایران: در گفت‌وگوهای دو یا چند جانبه همکاری در زمینه‌هایی مانند سوآپ گاز، انتقال فناوری، دانش فنی، سرمایه‌گذاری در میدان‌های نفت و گاز و امثال آنها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از وزارت نفت ایران، جواد اوجی، وزیر نفت ایران با محمد حامل، دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف) و وزیران انرژی کشورهای الجزایر، ونزوئلا، قطر و نیجریه در دوحه دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این گفت‌وگوهای دو یا چند جانبه همکاری در زمینه‌هایی مانند سوآپ گاز، انتقال فناوری، دانش فنی، سرمایه‌گذاری در میدان‌های نفت و گاز و امثال آنها مورد بحث و بررسی قرار گرفت و اسناد و تفاهم‌هایی نیز آماده شده است که در صورت نهایی شدن در حضور رئیس جمهوری به امضا خواهد رسید.
اتصال ایران و قطر از طریق تونل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.02.2022
اتصال ایران و قطر از طریق تونل
ایران یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گاز جهان و از بنیانگذاران جی‌ئی‌سی‌اف است که دو دوره دبیر کلی این مجمع را عهده‌دار بوده است. اعضای مجمع کشورهای صادرکننده گاز ۴۴ درصد از تولید گاز جهان، ۶۷ درصد از ذخایر گازی جهان، ۶۴ درصد از انتقال گاز با خط لوله و ۶۶ درصد از تجارت گاز طبیعی مایع‌شده (ال‌ان‌جی) را در اختیار دارند.
کشورهای الجزایر، بولیوی، مصر، گینه استوایی، ایران، لیبی، نیجریه، قطر، روسیه، ترینیداد و توباگو، ونزوئلا، ١۱ عضو اصلی جی‌ئی‌سی‌اف هستند و مالزی، نروژ، عراق، پرو و آذربایجان و امارات به‌عنوان اعضای ناظر در مجمع کشورهای صادرکننده گاز شرکت می‌کنند.
ششمین نشست مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف) 22 فوریه (سه‌شنبه) در دوحه برگزار می‌شود و ایران در بالاترین سطح در این نشست شرکت خواهد کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала