دانشمندان سن زوال ذهنی انسان را فاش کردند

© Depositphotos.com / AndrewLozovyiابداع روش تشخیص زودهنگام بیماری آلزایمر
ابداع روش تشخیص زودهنگام بیماری آلزایمر  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.02.2022
اشتراک
دانشمندان دانشگاه هایدلبرگ آلمان در یک مطالعه، سن زوال ذهنی در انسان را فاش کردند.
به گزارش اسپوتنیک، کارشناسان موسسه روانشناسی دانشگاه هایدلبرگ آلمان یافته های خود در خصوص سن پیری برگشت ناپذیر مغز انسان را در نشریه Nature Human Behavior منتشر کردند.
دانشمندان دریافتند که توانایی‌های شناختی با سرعت واکنش که از 20 سال قبل شروع به کاهش می‌کند، مرتبط نیست. برای انجام این کار، آنها آزمایش آنلاین بیش از 1.2 میلیون نفر بین 10 تا 80 سال را انجام دادند. در طول مطالعات، از این افراد خواستند تا با فشار دادن کلید صحیح، کلمات و تصاویری را که روی صفحه ظاهر می‌شوند را طبقه‌بندی کنند.
محققان می‌گویند سرعت فکر کردن، اینکه یک نفر چقدر سریع به یک پاسخ صحیح می‌رسد، از دهه بیست سالگی افزایش یافته و این روند افزایشی تا قبل از 60 سالگی ادامه دارد.
این موضوع نشان می‌دهد که قدرت مغز با افزایش سن کاهش نمی‌یابد. مطالعات قبلی نشان می‌داد افراد میانسال قدرت تفکر آهسته‌تری دارند.
کارشناسان به این نتیجه رسیدند که پاسخ های کندتر به این دلیل است که با افزایش سن افراد متفکرتر و محتاط تر می شوند، یعنی سعی می کنند از اشتباه اجتناب کنند. علاوه بر این، با گذشت زمان، فرآیندهای موتور کاهش می یابد، که به عنوان مثال، سرعت فشار دادن کلیدها را شامل می شود. بنابراین، محققان به این نتیجه رسیدند که توانایی های ذهنی تا سن 60 سالگی کاهش نمی یابد.
سه عادت مهم برای جلوگیری از پیری مغز - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.02.2022
سه عادت مهم برای جلوگیری از پیری مغز
محققان گفتند که این نشان دهنده تفاوت اندک مرتبط با سن در سرعت ذهنی در دوران میانسالی است.
یافته‌های این مطالعه، این فرضیه را که افراد مسن‌تر متفکران کُندی هستند، را رد می‌کند که می‌تواند پیامدهای قابل‌ توجهی در زندگی کاری افراد داشته باشد.
نویسندگان این کار علمی بر این باورند که این یافته ها اطلاعات مهم جدیدی را برای درک بیشتر تغییرات مربوط به سن در توانایی های شناختی مغز فراهم می کند. در مطالعات قبلی، کندی واکنش معمولاً به عنوان تضعیف فعالیت ذهنی تعبیر می شد.
با این حال، تیم تحقیق می‌گوید پس از رسیدن به 80 سالگی، سرعت ذهنی به سرعت کاهش می‌یابد که به دلیل روند طبیعی پیری و کوچک شدن مغز است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала