داده های جدید شگفت انگیزی در مورد سن کره ماه منتشر شد

© AFP 2023 / Jack Taylor داده های جدید شگفت انگیزی در مورد سن کره ماه منتشر شد
  داده های جدید شگفت انگیزی در مورد سن کره ماه  منتشر شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.02.2022
اشتراک
مطالعه دانشمندان مؤسسه ملی اطلاعات هوافضای آکادمی علوم چین، علم را وادار کرده تا در داده های مربوط به کره ماه تجدید نظر کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری شین هوا، داده های جدیدی در جریان مطالعات زمین شناسی و تاریخچه برهم کنش و تعامل اجرام آسمانی در منظومه شمسی ظاهر شده است.
ستاره شناسان چینی مدل زمین شناسی کره ماه را به روز کردند. چنین مدل‌هایی با مقایسه سن رادیومتریک نمونه‌هایی که در آزمایشگاه‌ها اندازه‌گیری شده و توسط فضاپیمای آمریکایی آپولو و فضاپیمای "لونا" شوروی به زمین آورده شده‌، با توزیع تدوین شده دهانه‌ها در این بخش ها ساخته می‌شوند.
ناسا تاریخ تقریبی فرود فضانوردان خود در کره ماه را مشخص کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.11.2021
ناسا تاریخ تقریبی فرود فضانوردان خود در کره ماه را مشخص کرد
چنین مدل هایی به طور گسترده برای تعیین سن مطلق مناطق مختلف کره ماه استفاده شده است. با این حال، در نمونه های قبلی، فاصله سنی بین سه میلیارد سال تا یک میلیارد سال پیش وجود دارد که تقریباً با نیمی از تاریخ تکامل ماه مطابقت دارد.
کاوشگر "چنگه ـ 5" (Chang'e-5) چین نمونه ای از سنگ بازالت را از ماه که حدود دو میلیارد سال قدمت دارد، با خود آورد. دانشمندان چینی با تجزیه و تحلیل اندازه و توزیع فرکانس دهانه ها، مدل Neukum (1983) را که پرکاربردترین مدل زمین شناسی در علوم سیاره ای است، به روز کردند.
بر اساس مدل به روز شده ژئوکرونولوژیکی، اکثر سنگ های ماه قدیمی تر از آن میزانی هستند که قبلا تصور می شد. حداکثر اختلاف حدود 200 میلیون سال است.
دانشمندان مطمئن هستند که مدل جغرافیایی به روز شده ماه به عنوان پایه ای برای توسعه آنالوگ هایی برای مطالعه ژئوکرونولوژی سیارات زمینی، از جمله مریخ و عطارد، عمل خواهد کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала